سفارش تبلیغ
صبا ویژن

شام برنج سالم برای بچه ها

به نظر می رسد دشمن بزرگ شام کربوهیدرات ها هستند، بسیاری از افراد تمایل دارند آنها را حذف کنند و فکر می کنند که این می تواند باعث افزایش وزن آنها شود. حقیقت این است که این یک غذای بسیار متنوع و مقوی است که نباید از برنامه غذایی خانواده غافل شود. بنابراین، در این پست قصد داریم در مورد نحوه تهیه شام ??برنج سالم برای کودکان صحبت کنیم. خرید برنج کامفیروزی

 

 

غلات مواد غذایی انرژی زا هستند که کالری فراوانی دارند، اما مصرف فراوان آنها باعث چاقی نمی شود، تا زمانی که کالری بیش از حد لازم مصرف نشود.

 

علاوه بر این، نباید نادیده گرفت که با یک گروه غذایی اساسی روبرو هستیم که باید در یک رژیم غذایی سالم و متعادل وجود داشته باشد.

به لطف وجود بیش از 40000 نوع برنج، پخت و پز و تهیه انواع غذاها امکان پذیر است که با توجه به شکل، عطر، بافت و نحوه فرآوری آنها، همه برنج ها کاربرد یکسانی ندارند.

 

بنابراین، امروز انواع و روش های مختلف خوردن برنج را به شما می گوییم.

 

اولاً، برنج از نظر تغذیه ای، غذایی به ویژه غنی از کربوهیدرات های پیچیده (70-80?) مانند نشاسته است که بیشتر ارزش انرژی آن را تأمین می کند. این غلات عملاً بدون چربی است و تنها 0.2 درصد تولید می کند و مانند همه غذاهای با منشاء گیاهی، کلسترول ندارد.

 

پروتئین برنج دارای کمبود لیزین و تریپتوفان است. اگر با حبوبات ترکیب شود، می توانید پروتئینی با کیفیت پروتئین عالی، با مکمل آمینو اسیدهای آن به دست آورید.

 

مانند سایر غلات، فاقد ویتامین A و C است، محتوای ویتامین B1 و E در برنج قهوه ای کاملاً قابل توجه است و در برنج سفید بسیار کمیاب است.

 

برنج یکی از غذاهای کم سدیم (1 میلی گرم در 100 گرم سدیم) است. این امر باعث می شود مصرف آن به ویژه در موارد فشار خون بالا و بیماری های قلبی توصیه شود. آنها همچنین حاوی مواد معدنی دیگری مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم و آهن هستند، البته در مقادیر نسبتاً کم. قیمت برنج چمپا فوق ممتاز

 

بنابراین می توان گفت برنج غذایی سبک و راحت هضم است که باعث سیری می شود.

 

انواع برنج

انواع مختلفی از برنج وجود دارد، در اینجا ما به شما نشان خواهیم داد که رایج ترین آنها هستند و بنابراین، می توانید بدانید که از کدام یک می توانید برای تهیه دستور العمل های مختلف برنج آسان برای کودکان استفاده کنید.

 

 

 

برنج سفید دانه بلند: دانه آن در هنگام پخت کامل باقی می ماند و بسیار شل است. برای تهیه غذاهای سرد مانند سالاد برنج ترجیح داده می شود. رایج ترین گونه ها برنج باسماتی و تایلندی یا یاسمن است. آنها برنج های معطر هستند.

برنج سفید دانه متوسط: طول آن دو برابر پهنای آن است و بیشترین استفاده را در غذاهای اسپانیایی دارد، به عنوان مثال برای پائلا. این دانه نسبت به دانه بلندتر چسبنده است، اما نرم تر است، بنابراین برای پختن به آب کمتری نیاز دارد. انواع آن از نوع بمب و برنج گرد کلاسیک است که معمولا استفاده می شود.

برنج سفید دانه کوتاه: دانه آن هنگام پخت باز می شود و تا حدودی خمیری می شود. در پخت و پز، به ویژه برای تهیه پودینگ برنج بسیار مورد توجه قرار می گیرد، آنها همچنین برای تهیه سوشی و ریزوتو عالی هستند. انواعی که ما پیدا کردیم Arborio، Carnaroli و Vialone Nano هستند.

برنج قهوه ای: برنج باری یا کامل نیز نامیده می شود. از نظر ویتامین ها و مواد معدنی غنی تر از برنج سفید است، اما دیرتر پخته می شود و جویدن آن سخت تر است. توصیه می شود قبل از پخت آن را چند ساعت خیس کنید. اضافه کردن چند قطره لیمو به آب پخت نیز به نرم شدن آن کمک می کند.

به عنوان انواع برنج قهوه ای باید به برنج قرمز و برنج ونیر اشاره کرد که به طور فزاینده ای در فروشگاه های مواد غذایی ارگانیک و بهداشتی وجود دارد.

 

در برنج قرمز، سبوسی که دور دانه را احاطه کرده است، آن رنگ را دارد. بین 30 تا 50 دقیقه طول می کشد تا بپزد و باید بگذارید چند ساعت قبل از پخت خیس بخورد. آب را با رنگ مشخص خود رنگ می کند و طعم بسیار خاصی دارد. مناسب برای تمام مصارف، سالاد و غذاهای گرم.

 

رنگ برنج ونیر سیاه است و وقتی پخته می شود بنفش می شود. اصالتاً چینی، سرشار از فیبر، مواد معدنی و ویتامین‌ها، عطر و طعم میوه‌های خشک، عالی در سالاد و غذاهای گرم.

 

برنج آب پز یا از قبل پخته شده: به آن برنج آب پز یا آب پز نیز می گویند. این یک برنج قهوه ای است که با روش هیدروترمال درمان شده و کمی تصفیه شده است. این خوراکی راحت تر است و بیشتر ویتامین ها را حفظ می کند. خیلی شل است و می توان آن را دوباره گرم کرد بدون اینکه خیس شود. با وجود اینکه از قبل پخته شده است، نسبت به برنج سفید معمولی به زمان پخت بیشتری نیاز دارد.

در نهایت باید در مورد برنج وحشی صحبت کنیم که دقیقاً نوعی برنج آنطور که ما می شناسیم نیست، بلکه از دانه گیاهی به نام جو دوسر آبی می آید.

رنگ آن قهوه ای مایل به سبز تیره و طعم آن تا حدودی یادآور میوه های گردو یا فندق است. می توان آن را به عنوان غذای اصلی یا همراه با بسیاری از غذاها سرو کرد. به 40 دقیقه پخت نیاز دارد، زیرا جذب زیادی دارد