سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اینورتر 101: فناوری اینورتر در لوازم خانگی چیست؟

 

در این مرحله، اکثریت قریب به اتفاق کسانی که به دنبال ماشین‌های جدید هستند، اینورتر هایتک به نوآوری اینورتر پی برده‌اند. با این وجود، به احتمال زیاد فقط یک ظن مشکوک به چگونگی این نوآوری و رفتار آن با دستگاه های خانگی دارید.

به طور واضح، اینورتر ابزاری است که بازگشت جریان الکتریکی نزدیک به دستگاه را کنترل اینورتر هایتک می کند و بر این اساس انرژی کمتری مصرف می کند. آنها همچنین به طور کلی دستگاه را قوی تر می کنند زیرا موتور یا دمنده کمتر مورد استفاده قرار می گیرد.

 

برای تجهیز شما به داده‌های بهتر قبل از خرید ماشین‌های خانگی بعدی، ما یک جهش عمیق در مورد اینکه نوآوری اینورتر چیست، چگونه رفتار می‌کند، چه سودی برای شما دارد و آب و هوا انجام می‌دهیم.

 

راهنمای فصل به فصل

ماشین های سنتی چگونه کار می کنند

نحوه عملکرد نوآوری اینورتر در ماشین ها

ماشین هایی که از نوآوری اینورتر استفاده می کنند

ایرکن ها

کولرها

لباسشویی

مزایای نوآوری اینورتر

موثرتر

امید به زندگی طولانی تر

عملیات بی صدا

پایان

دستگاه های عرفی چگونه کار می کنند

ابتدا باید با پیچ و مهره شروع کنیم. احتمالاً توجه دارید که امروزه دو نوع جریان الکتریکی اینورتر هایتک استفاده می شود: جریان مستقیم (DC) و جریان متناوب (AC). DC در بیشتر موارد برای ابزارهای کوچک کنترل شده با باتری استفاده می شود، در حالی که AC عاملی است که اتصالات الکتریکی در خانه های ما را هدایت می کند.

 

در یک مدار AC، عنوان جریان با عود 60 بار در هر ثانیه (60 هرتز) می چرخد. در این میان، DC جریان ها را فقط در یک دوره جاری می کند. از آنجایی که دوره به هیچ وجه تغییر نمی کند، ارزش بازگشتی (0Hz) ندارد.

 

در فیلیپین، ولتاژ استاندارد در اتصالات الکتریکی ما 220 ولت و بازگشت 60 هرتز است. اینورتر هایتک این بدان معناست که در هر نقطه‌ای که ماشینی را وصل می‌کنید و روشن می‌کنید، به طور کلی در آن تکرار ولتاژ زیادی دریافت می‌کند.

 

توجه: در کشورهای مختلف، شناخته شده ترین ولتاژ ارزیابی شده و بازگشتی 220V/50Hz یا 110V/50Hz است.

 

برای اینکه راحت‌تر این موضوع را به تصویر بکشید، تصور کنید که دستگاه شما یک وسیله نقلیه است - باز هم، در واقع گیربکس آن فاقد پرایمر، سگوندا یا ترسرا است - فقط روشن و خاموش است. تصور کنید که با خودرویی که نیمی از زمان را در مرخصی است، گشت و گذار کنید، اما هر بار که روی پدال می روید، سرعت 100 کیلومتر در ساعت زوم می کند - بدون هیچ چیز دیگری در وسط. این گاز به طرز شگفت انگیزی ناکارآمد است و فشاری باورنکردنی بر موتور شما وارد می کند. با فرض اینکه این فکر را دوباره اینورتر هایتک به ماشین‌های اصلی خانگی تبدیل کنیم، این نشان می‌دهد که دستگاه‌های ما در حال هدر دادن قدرت هستند و موتورهای خود را خسته می‌کنند.

 

برای توسعه این امر، سازندگان دستگاه‌های خانگی مدل‌های مبله اینورتر را با کمک به کاهش مصرف انرژی بدون تضعیف نمایشگاه آن آشنا کردند.

 

نحوه عملکرد نوآوری اینورتر در ماشین ها

اینورتر قسمت کوچکی است که درون ابزاری به نام درایو بازگشت متغیر (VFD) قرار دارد. ابتدا یک بخش دیگر در VFD به نام یکسو کننده نسبت به برق AC ارائه شده توسط اتصالات خانه به DC تغییر می کند. در حالی که جریان انرژی هنوز در DC است، این فرصتی را برای VFD فراهم می کند تا بازگشت را از 60 هرتز استاندارد به هر چیزی که نیروی مورد نیاز موتور دستگاه نیاز است تغییر دهد. از آن نقطه به بعد، اینورتر وارد جریان DC می شود و با بازگشت مجدد تغییر یافته به AC تغییر می کند که دستگاه می تواند از آن برای انجام وظایف خود استفاده کند. این کاهش قدرت جذب به معنای مهارت بهتر انرژی و متعاقباً سرمایه گذاری است.

 

جالب اینجاست که پیشرفت انرژی نسبت به غیر اینورترها هدایت نمی شود. این بدان معناست که دستگاه های غیر اینورتر بدون در نظر گرفتن اینکه آیا به آن نیاز دارند، قدرت کامل را دریافت می کنند.

 

دستگاه غیر اینورتر

غیر اینورتر

فناوری اینورتر

معکوس کننده

هر زمان که یک ماشین به یک اینورتر مجهز شود، جریان الکتریکی قبل از رفتن به موتور ابتدا اینورتر هایتک از اینورتر عبور می کند. در حالی که اینورتر جریان متناوب AC را به DC تغییر می دهد، به همین ترتیب بازگشت آن را تغییر می دهد. این امر سرعت موتور را با تکیه بر نیازهای آن کنترل می کند و متعاقباً در مصرف انرژی صرفه جویی می کند.

 

ماشین هایی که از نوآوری اینورتر استفاده می کنند

اینورترها دامنه کاربرد گسترده ای دارند و معمولاً در دستگاه هایی که دارای موتور یا دمنده هستند یافت می شوند.

 

ایرکن ها

یک سیستم هوای اجباری با پخش مداوم و جمع آوری گاز مبرد در یک چارچوب بسته کار می کند. این کار را با کمک یک دمنده انجام می دهد.

 

برای هماهنگی با دمای تنظیم شده در یک اتاق، دمنده تهویه مطبوع غیر اینورتر بسته به هر کاری که رگولاتور داخلی اینورتر هایتک آن به آنها می گوید روشن و خاموش می شود. بنابراین صدای تهویه مطبوع را می شنوید که آرام می شود و پس از چند لحظه رعد و برق به زندگی باز می گردد.

 

از آنجایی که دمنده AC های غیر اینورتر با سرعت مناسبی کار می کنند، 100% مواقع با حداکثر سرعت کار می کنند بدون توجه به اینکه تغییر مورد نیاز میکروسکوپی باشد یا خیر.

 

سپس دوباره، دمنده یک تهویه مطبوع اینورتر به طور مداوم روشن می شود، اما سرعت خود را بسته به میزان انرژی مورد نیاز برای هماهنگی با دمای تنظیم شده تغییر می دهد.

 

ما داریم