سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زباله های الکترونیکی

نذر: حداقل یک جعبه کفش در خانه نگه می‌دارید که داخل آن ضایعات برد موبایل  مجموعه‌ای از وسایل الکترونیکی منسوخ شده است. شما رویای خلاص شدن از شر آن را دارید اما نمی دانید چگونه آن را انجام دهید، شاید حتی فکر می کنید که "همیشه می توان از آن استفاده کرد". درست است که یک صفحه کلید خراب کامپیوتر می تواند شما را از مشکلات زیادی رهایی دهد، اما چرا آن را دور نیندازید؟

 

مهمتر از همه، "هرگز زباله های الکترونیکی خود را در پیاده رو قرار ندهید! به Erwann Fangeat، مهندس ADEME (آژانس مدیریت محیط زیست و انرژی) هشدار می دهد. سپس تجهیزات شما توسط مدارهای مافیایی بازیابی می شوند." امروزه، قوانین اروپا، توزیع‌کنندگان را موظف می‌کند که مشارکت زیست محیطی را در قیمت خرید دستگاه‌های الکترونیکی ادغام کنند، به این معنی که سازمان‌ها برای بازیافت تجهیزات قدیمی شما پول می‌گیرند.

دلیل بیشتر این است که با زباله های الکترونیکی خود کاری انجام ندهید، به خصوص وقتی می دانید که ما در حال حاضر فقط 20 درصد از آنها را بازیافت می کنیم. در اینجا چند راه حل ساده وجود دارد تا به عنوان مثال، در نهایت به محل های دفن زباله نیجریه حمله نکنند و آنها را آلوده نکنند.

 

همچنین بخوانید

3 سایت برای آموزش تعمیر همه چیز و مبارزه با کهنگی

1. یک نقطه جمع آوری در نزدیکی خود پیدا کنید

Erwann Fangeat به ما می گوید در سال 2017، 750000 تن تجهیزات الکترونیکی در یکی از 25000 نقطه جمع آوری در فرانسه جمع آوری و پردازش شد. منظور ما از محل جمع‌آوری سوپرمارکت‌ها، فروشگاه‌های لوازم خانگی یا حتی مراکز بازیافت است که با کمال میل از شارژرهای دوربین دیجیتال، رایانه‌های مربعی قدیمی، کنترل‌های از راه دور با دکمه‌های فرسوده و کابل‌های SCART قدیمی‌تان استقبال می‌کنند.

 

برای یافتن نزدیک‌ترین مکان‌ها به شما، وب‌سایت‌های بسیار خوبی وجود دارد، مانند ADEME یا Eco-systems. مهندس که فلزات آهنی، آلومینیوم، پلاستیک، شیشه را بازسازی می‌کند، توضیح می‌دهد: «پس از رسوب‌گذاری، این اشیاء 80 درصد توسط مراکز تصفیه بازیافت می‌شوند، اما مراقب باشید، مراکز بازیافت برای پرتاب ساخته شده‌اند، نه برای بازیابی اشیا. مهندس هشدار می دهد که خطرناک است، زیرا سطل زباله ها در زیر هستند: مردم می توانند اجسام سنگین را روی سر خود دریافت کنند.

 

2. آنها را به کسانی که به آنها نیاز دارند بدهید

Erwann Fangeat توصیه می‌کند: «سبزترین حرکت هنوز این است که دستگاه‌های الکترونیکی خود را که هنوز کار می‌کنند به دست بدهید. حتی اگر به نظر شما کهنه و قدیمی به نظر می رسند (تا حدی به دلیل قدیمی بودن به اصطلاح "زیبایی شناختی" که جلوه مد ایجاد می کند و شما را تشویق می کند که آخرین مدل موجود را مصرف کنید)، اشیاء شما ممکن است افراد زیادی را مورد توجه قرار دهد. به دلایل زیادی - مار بازی در نوکیا 3310 قیمتی ندارد.

 

ابتدا از بستگان خود بخواهید بدانند که آیا به ابزارهای شما علاقه مند هستند یا خیر، سپس می توانید اشیاء خود را از طریق برنامه ها به همسایگان یا افراد ناشناس ارائه دهید (مثلاً Geev را آزمایش کردیم) یا یکی از وب سایت های اختصاصی متعدد (شما لیست اخیر را اینجا بیابید). از طرف دیگر، به Emmaüs France یا شبکه Envie مراجعه کنید، که دستگاه‌های الکترونیکی را بازیافت، تعمیر، اهدا یا فروش مجدد می‌کنند (اما نه تنها).

https://arkabazyaft.ir/%d8%b6%d8%a7%db%8c%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d9%85%d9%88%d8%a8%d8%a7%db%8c%d9%84/