سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا اتوماسیون خانگی واقعا می تواند به سالمندان کمک کند؟

 

 

این یک واقعیت است: نسبت افراد مسن در جمعیت فرانسه به طور مداوم اینورتر هایتک در حال افزایش است. بنابراین مسئله وابستگی و خانه نشینی در همه خانواده ها تکرار می شود. علاوه بر این، اکثر افراد مسن می خواهند تا زمانی که ممکن است در خانه بمانند. بنابراین، اتخاذ تدابیر عملی برای حمایت از سالمندانی که هر روز استقلال خود را از دست می دهند، ضروری است.

 

اتوماسیون خانگی به طور فزاینده ای بخشی از راه حل های ذکر شده است که می تواند برای کمک به این مسیر پیاده سازی شود.

 

در واقع، انتخاب تجهیزات به تدریج با نوآوری هایی که در حال یافتن جایگاه خود در بازار برای پیری بهتر در خانه هستند، در حال افزایش است. تولید کنندگان سیستم های اتوماسیون خانگی را برای بهبود آسایش و ایمنی افراد مسن طراحی می کنند.

اما در واقعیت، آیا اتوماسیون خانگی واقعا می تواند به سالمندان کمک کند که در خانه بمانند؟

 

یادآوری تعریف اتوماسیون خانگی:

من قبلاً اصطلاح اتوماسیون خانگی را معرفی کرده ام (در اینجا دقیقاً) اما در اینجا یک یادآوری وجود دارد:

 

اتوماسیون خانگی از لاتین آمده است: "domus" = خانه و "تیک" = تکنیک.

 

کل یک نصب متمرکز شامل یک مرکز کنترل (جعبه، کنترل از راه دور، برنامه) و خودکارهای مختلف است که امکان کنترل از راه دور تجهیزات را فراهم می کند.

 

اگر گاهی اوقات مورد انتقاد قرار می گیرد، با این وجود دارای مزایایی است و اقدامات روزانه را در محل یا از راه دور ساده می کند. بنابراین، به لطف اشیاء متصل و اتوماسیون خانگی، امکان خودکارسازی و کنترل ایستگاه های کاری مختلف در یک خانه فراهم می شود.

 

مزایایی که می تواند به سالمندانی که می توانند به طور روزانه به ویژگی هایی دسترسی پیدا کنند که باعث صرفه جویی در زمان و راحتی قابل توجهی می شود کمک کند: برنامه نویسی روشنایی، دیگ بخار، تجهیزات سمعی و بصری، لوازم خانگی، دزدگیر …

 

خودکارسازی خانه برای دوران سالمندی، چالشی در آینده:

 

طبق گزارش INSEE (موسسه ملی آمار و مطالعات اقتصادی)، فرانسه باید تا سال 2050 نزدیک به 4 میلیون نفر وابسته داشته باشد.

 

بنابراین، تطبیق مسکن دیگر یک گزینه نیست، بلکه یک ضرورت است. زیرا با افزایش سن، انجام برخی وظایف روزانه دشوار می شود.

 

سپس اتوماسیون خانگی وارد عمل می شود تا زندگی را برای افرادی که به تدریج استقلال خود را از دست می دهند آسان تر کند. تجهیزات متناسب با مشکل هر یک می توانند، به عنوان مثال، به باز و بسته کردن کرکره ها از راه دور، برنامه ریزی دمای اتاق ها و مهمتر از همه در صورت لزوم به بستگان کمک کنند.

 

با سرمایه گذاری در جدیدترین نوآوری های فناوری، سالمندان شانس بیشتری برای ماندن در خانه در شرایط خوب دارند: به لطف برنامه های کاربردی، آنها می توانند تجهیزات خانگی را از طریق تلفن هوشمند یا تبلت خود مدیریت کنند. اما این کار باید با ارائه وسایل ساده و شهودی متناسب با سالمندان انجام شود.

 

 

 

اتوماسیون خانگی، سرمایه گذاری برای تجدید نظر؟

قیمت تجهیزات اتوماسیون خانگی مناسب برای سالمندان برای اسکان با توجه به دستگاه های انتخابی متفاوت است. قیمت خرید، نصب کارخانه و عناصر کنترل شده، سیستم کنترل و پیکربندی سرویس را در نظر می گیرد.

 

این هزینه اغلب گران است زیرا نیاز به مداخله متخصصان واجد شرایط و تجهیزات خاص دارد.

 

اما به سرعت جواب می دهد. این امکان ماندن طولانی‌تر در خانه را فراهم می‌کند و به عنوان مثال، هزینه اقامت در EHPAD (محل اقامت سالمندان وابسته) را ممکن می‌سازد.

 

این بیش از همه راهی است که به سالمندان اجازه می دهد مدت بیشتری در خانه های خود بمانند.

 

در پایان لازم به ذکر است که برخی از تحولات تحت شرایط خاص می تواند توسط سازمان های مختلف مانند آناه (سازمان ملی مسکن) حمایت شود. بهتر است قبل از نصب با آنها تماس بگیرید.

 

نتیجه:

اتوماسیون خانگی می تواند به عنوان کمکی در نظر گرفته شود که شرایط زندگی سالمندانی را که مایل به پیری در محل هستند با ایجاد راحتی بیشتر بهبود می بخشد.

 

هنوز ضروری است که راه‌حل‌های اتوماسیون خانگی ارائه شده کاملاً با نیازهای افرادی که استقلال خود را از دست داده‌اند، افرادی که از معلولیت رنج می‌برند یا افرادی با تحرک کم رنج می‌برند، تطبیق داده شود.

 

در نهایت، برای نتیجه گیری، اتوماسیون خانگی تنها یک حلقه در زنجیره برای بهبود مدیریت وابستگی باقی خواهد ماند. مهمتر از همه، این حلقه خانواده و نیروی انسانی است که توسط جامعه ایجاد شده است که به سالمندان اجازه می دهد تا زمانی که ممکن است با عزت در خانه زندگی کنند.

https://alphainverter.ir/hitek-inverter/