سفارش تبلیغ
صبا ویژن

زباله های کامپیوتری، چه قیمتی می توانیم از آن بگیریم؟

 

زباله های رایانه ای و الکترونیکی یک بلای واقعی برای سیاره ما قیمت ضایعات الکترونیکی هستند. هر سال کمتر از 56 میلیون قطعه زباله الکترونیکی و رایانه ای در سراسر جهان تولید می شود و دلایل زیادی وجود دارد که فکر کنیم این رقم در طول سال ها افزایش خواهد یافت.

 

بنابراین بازیافت زباله های کامپیوتر یک انتخاب طبیعی است. با این حال، دومی آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست. البته ما می‌توانیم با انداختن دستگاه‌های غیرقابل استفاده خود در سطل‌های بازیافت مناسبی که در مراکز بازیافت وجود دارد، در درمان زباله‌های رایانه‌ای در مقیاس کوچک خود مشارکت کنیم، که گفته می‌شود در سطح زباله است. درمان به خودی خود که همه چیز سخت تر می شود.

 

رایانه و دستگاه های الکترونیکی در واقع این ویژگی را دارند که از قطعات بسیار زیاد و عناصر شیمیایی زیادی (پالادیوم، طلا، مس، آلومینیوم، نقره، سیلیکون، آهن و ...) تشکیل شده اند که استخراج آن ها بسیار دشوار است.

 

آیا شما تجهیزات الکترونیکی و کامپیوتری دارید و می خواهید در بازیافت آنها برای احترام قیمت ضایعات الکترونیکی به محیط زیست و سیاره ما شرکت کنید؟ من یک خبر خوب برای شما دارم، شما می توانید از قطعات بدون استفاده خود درآمد کسب کنید.

 

در این مقاله، قیمت هایی را که می توانید برای هر یک از قطعات الکترونیکی و رایانه ای که در خانه دارید و می خواهید از شر آنها خلاص شوید، به شما ارائه می دهیم.

 

چقدر می توانیم با ضایعات رایانه خود درآمد کسب کنیم؟

برد مدار چاپی

بردهای مدار چاپی قطعاتی هستند که اغلب در سطل های بازیافت زباله رایانه یافت می شوند و به دلایل خوبی در هر دستگاه الکترونیکی و رایانه ای که به خود احترام می گذارد وجود دارد.

 

بنابراین چقدر می توانیم با خلاص شدن از شر این اجزا از طریق یک خریدار فلزی درآمد داشته باشیم؟ برای انجام این کار لازم است چندین نوع برد مدار چاپی را تشخیص دهید.

 

مدارهای چاپی کلاس 1A: حدود 10 یورو در هر کیلوگرم

 

مدارهای چاپی کلاس 1B: حدود 8 یورو در هر کیلوگرم

 

مدارهای چاپی کلاس 1C: حدود 3 یورو در هر کیلوگرم

 

مدارهای چاپی کلاس 2A: حدود 2 یورو در هر کیلو

 

مدارهای چاپی کلاس 2B: حدود 1 یورو در هر کیلوگرم

 

مدارهای چاپی کلاس 3: کمتر از 1 یورو در هر کیلو

 

ضایعات کامپیوتری می تواند برای شما درآمد کسب کند

ضایعات کامپیوتری می تواند برای شما درآمد کسب کند

تلفن های همراه

دقیقاً مانند بردهای مدار، تلفن‌های همراه بسته به دسته‌ای قیمت ضایعات الکترونیکی که به آن تعلق دارند، قیمت معامله متفاوتی خواهند داشت.

 

لازم به ذکر است که موبایل های نسل قدیم در بازیابی سود بیشتری خواهند داشت زیرا فلزات گرانبهای بیشتری نسبت به موبایل های نسل جدید مانند گوشی های هوشمند دارند.

 

کامپیوترهای لپ تاپ

در مورد کامپیوتر (بدون صفحه نمایش) می توانید قیمتی در حدود 1 یورو در هر کیلو دریافت کنید.

 

در مورد CPU یا پردازنده های کامپیوتری، قیمت خرید و فروش بسته به پردازنده متفاوت خواهد بود. به طور متوسط ??هر کیلو 100 یورو حساب کنید.

 

برای رسیدن به این وزن یک کیلویی پردازنده های زیادی نیاز است. مهم نیست، همه چیز خوب است، اینطور نیست؟

 

اگر علاوه بر این، از طریق بازیافت و بازیابی در حفظ محیط زیست خود مشارکت داشته باشیم، این یک برد-برد است!

https://arkabazyaft.ir/%d8%a8%d8%a7%d8%b2%db%8c%d8%a7%d9%81%d8%aa-%d8%b6%d8%a7%db%8c%d8%b9%d8%a7%d8%aa-%d8%a7%d9%84%da%a9%d8%aa%d8%b1%d9%88%d9%86%db%8c%da%a9%db%8c/