سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مفهوم سیستم الکتریکی

با توجه به گستردگی مفهوم سیستم الکتریکی، در زیر شرح مختصری خرید اینورتر ال اس از هر یک از مراحلی که بخشی از سیستم مذکور است، ارائه شده است که به صورت گرافیکی در شکل 1-1 قابل مشاهده است:

 

نیروگاه‌های تولید برق: انرژی الکتریکی از انواع مختلف انرژی اولیه (زغال‌سنگ، گاز، آب، باد، خورشید، سوخت هسته‌ای و غیره) از طریق یک فرآیند تبدیلی به دست می‌آید که باعث ایجاد انواع مختلف نیروگاه‌های تولیدی مانند برق آبی، حرارتی، هسته ای، بادی، خورشیدی و غیره هر تکنولوژی مزایا و معایبی دارد. به عنوان مثال، انرژی های تجدیدپذیر انرژی هایی هستند که بدون انتشار گازهای گلخانه ای به حفاظت از محیط زیست کمک می کنند، اما متناوب هستند (به دلیل ویژگی های منابع اولیه) و انعطاف پذیری زیادی ندارند. به نوبه خود، نیروگاه های سیکل ترکیبی می توانند راه حل های سریعی را در این شرایط ارائه دهند، اما CO2 منتشر می کنند. نیروگاه‌های هسته‌ای امنیت بسیار خوبی در تامین تامین می‌کنند و به عنوان ایستگاه‌های پایه استفاده می‌شوند، اگرچه نسبت به انواع دیگر نیروگاه‌ها به سطح امنیتی بسیار بالاتری نیاز دارند (به فناوری‌ها و هزینه‌های تولید برق مراجعه کنید). محدودیت‌های اعمال شده اساساً توسط دسترسی فیزیکی به انرژی اولیه، همراه با سایر ملاحظات اقتصادی، زیست‌محیطی و اجتماعی، منجر به استقرار کارخانه‌های تولید در نقاطی شده است که اغلب از مراکز مصرف بزرگ دور هستند. این واقعیت همراه با عدم امکان ذخیره سازی انرژی الکتریکی در مقادیر قابل ملاحظه، نیاز به شبکه ای را ایجاد کرده است که مراکز تولید را با مراکز مصرف به هم متصل کند.

ایستگاه‌های ترانسفورماتور استپ‌آپ: در خروجی نیروگاه‌های مولد قرار دارند و مأموریت آن‌ها افزایش ولتاژ خروجی نیروگاه‌های مذکور تا یک مقدار ولتاژ مناسب برای انتقال انرژی الکتریکی فشار قوی است.

شبکه های انتقال: خطوط هوایی هستند که ایستگاه های ترانسفورماتور تبدیل به بالا نیروگاه ها را با پست های ترانسفورماتور تبدیل به پایین پیوند می دهند. به عبارت دیگر، آنها وظیفه انتقال انرژی در فواصل طولانی و ولتاژ بالا (در اسپانیا بین 220 تا 400 کیلو ولت) را بر عهده دارند. توسعه اتصال شبکه های حمل و نقل چه در داخل کشورها و چه در اتصالات بین آنها، امکان رویکرد بازارهای برق با ابعاد منطقه ای یا بین المللی را فراهم کرده است.

سال ها پیش، رشد این سیستم انتقال کم و بیش موازی با تولید و تقاضا بود، اما امروزه این ادعا دیگر درست نیست. در کشورهای صنعتی ساخت خطوط برق جدید یک فرآیند پیچیده و طولانی است. الزامات زیست محیطی ساخت خطوط جدید را دشوارتر و پرهزینه کرده است و اخذ مجوزهای لازم زمان نامشخص و نامشخصی را می طلبد. بنابراین، شبکه های حمل و نقل باید در طول سال ها توسعه یافته و به طور قطع برنامه ریزی نشود تا در آینده بدون تغییر باقی بماند. مشکل تعیین محل استقرار ایستگاه تولید و مسافت حمل و نقل یک مشکل فنی و اقتصادی است.

در اسپانیا، Red Eléctrica de España (REE) شرکتی است که مسئولیت مدیریت شبکه انتقال را بر عهده دارد، از زمانی که قانون 17/2007 لازم الاجرا شد و وضعیت تنها حامل برق را به آن اعطا کرد. فعالیت حمل و نقل یک فعالیت تنظیم شده است که تحت یک رژیم انحصاری و با پاداش تعیین شده بر اساس اهداف انجام می شود. در سال 2016 در اسپانیا 21620 کیلومتر شبکه 400 کیلوولت و 19496 کیلومتر شبکه 220 کیلو ولت وجود داشت که مدیریت و نگهداری آن بر عهده REE است.

کاهش پست های ترانسفورماتور. آنها سه وظیفه اصلی را انجام می دهند: آنها مراکز اتصال همه خطوط با یکدیگر هستند، آنها مراکز تبدیلی هستند که خطوط توزیعی که از آنها به مصرف می رسند تغذیه می شوند و آنها مراکزی هستند که در آن عناصر حفاظتی و مانور سیستم. معرف ترین تجهیزات الکتریکی ترانسفورماتور است که وظیفه کاهش مقادیر ولتاژ را به مقادیر مناسب برای توزیع انرژی الکتریکی در مجاورت مناطق مصرفی بزرگ بر عهده دارد.

شبکه های توزیع: خطوط برقی هستند که به مراکز مصرف بزرگ (شهرها یا تأسیسات صنعتی با اهمیت خاصی) نزدیک می شوند. در بیشتر موارد، این شبکه‌ها معمولاً هوایی هستند، اگرچه پس از رسیدن به مراکز شهری، از خطوط زیرزمینی استفاده می‌شود. این شبکه چندین هزار برابر بزرگتر از شبکه انتقال است و در اسپانیا محدوده ولتاژ از 13.8 تا 132 کیلو ولت را پوشش می دهد. این نیز یک فعالیت تنظیم شده است، اگرچه در این مورد این شرکت های برق هستند که در این فعالیت سرمایه گذاری می کنند. با آزادسازی بازار، شرکت های پخش از این کار جلوگیری کردند