سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تولیدکنندگان برق

همانطور که در سراسر این مقاله به آن پرداختیم، بازار انرژی اینورتر ls در فرانسه شامل سهامداران متعدد، عمدتاً تولیدکنندگان برق است. تامین نزدیک به 95 درصد برق در سراسر قلمرو به آنها بستگی دارد.

 

بازیگران اصلی تولید برق در فرانسه از بازیگران اصلی تاریخی و تولیدکنندگان کوچک برق تشکیل شده اند:

 

EDF، تولید کننده تاریخی برق که پس از جنگ جهانی دوم، در سال 1946 تأسیس شد. به دنبال یک تاریخ پیچیده و با اراده دولت، فعالیت های گروه EDF در طول زمان تقسیم شده است. EDF هم یک تولید کننده برق و هم یک تامین کننده برق، یک بازیگر کلیدی در بازار باقی می ماند و 85? متعلق به دولت است.

Engie دومین تولید کننده بزرگ برق در فرانسه است، اما همچنین تولید کننده ملی گاز طبیعی است.

تولیدکنندگان کوچک برق محلی عمدتاً از انرژی های تجدیدپذیر استفاده می کنند.

تامین کنندگان برق

تامین کنندگان برق یک ماموریت کلیدی در بازار انرژی دارند: آنها کسانی هستند که نقش واسطه بین مصرف کننده نهایی و تولیدکنندگان برق را ایفا می کنند. در فرانسه، بازار تامین‌کننده برق برای افراد تا سال 2007 تحت تسلط EDF بود، سپس از آن تاریخ به روی رقابت باز شد.

از آن زمان، این بازیکن تاریخی مجبور به سر و کار با بیش از چهل تامین کننده برق جایگزین شده است که شناخته شده ترین آنها TotalEnergies، Cdiscount Energie، Eni هستند. ویژگی اصلی آنها این است که تا حد زیادی خود را از تعرفه های فروش تنظیم شده (TRV) که توسط EDF از طریق تعرفه آبی معروف آن به بازار عرضه می شود، با ارائه تعرفه های ارزان تر برق (شامل کاهش درصد در TRV یا با پیشنهاد تثبیت انرژی) رها می کنند.

 

شبکه حمل و نقل و تحویل برق

مسیریابی الکتریسیته یک نقطه مرکزی برای تحویل بدون مشکل در خانه های ما است. این نقش توسط شبکه انتقال برق (RTE) به عهده گرفته شده است. RTE که تا سال 2005 متعلق به EDF بود، اکنون به طور کاملاً مستقل برای انتقال انرژی الکتریکی از سایت‌های تولید از طریق خطوط ولتاژ بالا در سرزمین اصلی فرانسه عمل می‌کند.

 

برای دستیابی به هدف اصلی خود، RTE ماموریت های مختلفی از توسعه تا بهره برداری از خطوط فشار قوی، از طریق نگهداری زیرساخت ها برای تحویل ایمن تولید برق را انجام می دهد.

 

اپراتور شبکه توزیع برق

مدیران شبکه توزیع برق از تحویل مطمئن برق به همه مصرف کنندگان، افراد یا متخصصان اطمینان حاصل می کنند. ماموریت های آنها متنوع است، اما برای عموم مردم ناشناخته نیست. در واقع این مدیران شبکه برق هستند که خدمات معمولی مانند نصب کنتور برق یا کنتور لینکی، اتصال آن به شبکه توزیع، راه اندازی کنتور، قرائت کنتور و ... را انجام می دهند.

 

در فرانسه این نقش عمدتاً توسط دو نوع مدیر انجام می شود:

 

Enedis، بازیکنی که اغلب با EDF اشتباه گرفته می شود، که تا سال 2008 یکی از زیرمجموعه های آن بود. Enedis اپراتور اصلی شبکه توزیع برق در فرانسه است. حوزه عمل آن نزدیک به 95 درصد از قلمرو را در بر می گیرد.

شرکت های توزیع محلی (ELD) که دامنه فعالیت آنها 5 درصد باقی مانده از قلمرو شهری را پوشش می دهد.

چگونه مصرف برق خود را بهینه کنیم؟

کل مصرف برق در فرانسه در سال 2019 نزدیک به 473 تراوات ساعت بود. رقمی چشمگیر که درک آن برای مصرف بهتر به صورت روزانه مهم است. در واقع، این مصرف برق در سطح ملی از یک سو به شدت در معرض خطرات اقلیمی و از سوی دیگر به سبک زندگی جامعه فرانسه است.

 

زمستانی که خیلی سخت است یا برعکس، تابستانی سوزان، مستقیماً بر مصرف کل برق از طریق بخاری ها یا تهویه مطبوع که با سرعت کامل کار می کنند تأثیر می گذارد. به طور مشابه، مصرف برق بسته به زمان روز یا روز هفته افزایش یا کاهش می یابد: مصرف در صبح و اوایل عصر در روزهای هفته یا در طول تعطیلات آخر هفته به اوج خود می رسد.

 

به این ترتیب چگونه می توان مصرف برق خود را تنظیم و کاهش داد؟ اتخاذ رفتار مسئولانه اولین راه حل است: کاهش دمای گرمایش به میزان 1 درجه سانتیگراد، خاموش کردن چراغ های اتاق های خالی، خاموش کردن حالت آماده به کار وسایل برقی، تعویض لامپ برای مدل های کم مصرف (لامپ های LED) و غیره.

 

تغییر منبع برق نیز یک راه حل موثر در کوتاه مدت است. افراد می توانند از قیمت های جذاب و ارزان تر برق بهره مند شوند