سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اتوماسیون صنعتی

 

اتوماسیون صنعتی استفاده از سیستم های کامپیوتری، الکترومکانیکی، اینورتر صنعتی اصفهان الکتروپنوماتیک و الکتروهیدرولیک برای اهداف صنعتی است.

 

این یک رشته مهندسی گسترده تر از یک سیستم کنترل است، ابزارهای صنعتی را پوشش می دهد:

 

حسگرها: جسمی است که می تواند خواص قبل از مقادیر فیزیکی یا شیمیایی را تنظیم کند که به آن متغیرهای ابزار دقیق گفته می شود و آنها را با مبدل به متغیرهای الکتریکی تبدیل می کند.

 

 

فرستنده های میدانی: توسط ریزپردازنده ها برای اندازه گیری و ثبت متغیرهایی مانند فشار مانومتریک و فشار دیفرانسیل کنترل می شوند و برای اتوماسیون عملیات در یک کارخانه استفاده می شوند.

 

سیستم های کنترل: با وجود یک سری عناصر مشخص می شود که تأثیرگذاری بر عملکرد سیستم را ممکن می کند.

 

 

سیستم‌های نظارتی یا سیستم اسکادا (Supervisory Control And Data Acquisition): مفهومی است که برای ساختن نرم‌افزار برای رایانه‌ها استفاده می‌شود که امکان کنترل و نظارت از راه دور فرآیندهای صنعتی را فراهم می‌کند.

 

 

سیستم های انتقال: مجموعه ای از عناصر به هم پیوسته است که برای انتقال سیگنال از مکانی به مکان دیگر و در جهات مختلف استفاده می شود.

 

 

سیستم جمع آوری داده ها: عبارت است از فعالیت جمع آوری داده ها از اطلاعات و پردازش آنها.

 

 

برنامه های کاربردی نرم افزار: نرم افزار طراحی شده برای انجام گروهی از عملکردهای هماهنگ به نفع کاربر.

 

 

نظارت و کنترل در زمان واقعی بر عملکرد کارخانه ها یا فرآیندهای صنعتی.

 

 

 

اتوماسیون و کنترل صنعتی برای چیست؟

 

 

هر روز تقاضای بیشتری را در زمینه صنعتی ارائه می دهد، زیرا فرآیندهای تولیدی که شرکت ها دارند پیشرفت سریع تکنولوژیکی دارد.

 

حوزه‌هایی که اتوماسیون صنعتی و کنترل توسعه می‌یابد شامل بخش‌های معدن، خمیر کاغذ، نفت، پتروشیمی، برق، مکانیک فلزی، خودروسازی، نساجی و مواد غذایی و از جمله مواردی است که نیاز به بهینه‌سازی در سیستم تولید خود دارند.

 

 

 

 

اتوماسیون و رباتیک صنعتی؟

 

مدل‌های مختلف اتوماسیون صنعتی که در حال حاضر از عامل انسانی استفاده می‌کنند، حاشیه خطای کمتری را ارائه می‌کنند و فرآیند دقیق‌تر است.

 

اتوماسیون صنعتی و روباتیک ستون هایی هستند که ادغام صنعت 4.0 را ممکن کردند و مزایای بسیاری را برای بهره وری و کارایی منابع تولید به ارمغان می آورند. و در عین حال دست انسان را از کارهای تکراری یا خطرناک رها می کنند.

 

یکی از ویژگی‌هایی که نشان می‌دهد رباتیک صنعتی از مقبولیت و کاربرد بسیار خوبی در فرآیندهای صنعتی برخوردار است، این است که آنها ماشین‌هایی هستند که کارهای تکراری و خسته‌کننده را به طور مداوم و بدون کاهش کارایی خود انجام می‌دهند، به همین دلیل برای عملکرد صحیح یک زنجیره تامین ضروری هستند. نصب

 

سیستم خودکار قادر به انجام یک فعالیت بدون نیاز به دخالت انسانی و نظارت و وظایف هدایت خارجی است.

 

این امر دنیایی از امکانات را برای کاربرد انواع مختلف اتوماسیون صنعتی و بهبود بسیاری از فرآیندها افزایش می دهد.

 

ذکر کلمه اتوماسیون نیز به معنای استفاده از ربات‌ها و طراحی ربات‌ها برای انجام فرآیندهای خودکار و کنترل‌شده در حوزه صنعتی است.

 

 

 

با توجه به نیازها و نیازهای صنعت و مدل تولیدی، معمولاً از سه مدل اتوماسیون قابل اعمال صحبت می شود:

 

اتوماسیون انعطاف پذیر: نوعی رباتیک صنعتی است که در مجموعه ای از ایستگاه های متصل به یکدیگر، نمایندگی اینورتر اصفهان اما به طور مستقل کار می کنند. این نوع اتوماسیون این امکان را برای روبات‌ها فراهم می‌کند که به‌هم‌پیوسته کار کنند و تبادل اطلاعات برای هماهنگی اقدامات آنها انجام شود.

 

 

اتوماسیون ثابت: این نوع سیستم خودکار ممکن است محدود به نظر برسد زیرا درک می کند که ربات برای انجام یک کار به طور متوالی برنامه ریزی شده است. با این حال، این نوع اتوماسیون صنعتی است که بیشترین سود را دارد و به لطف این واقعیت که یک ربات می‌تواند کارهای تکراری را بدون از دست دادن دقت انجام دهد، به بهبود کارایی قابل توجهی دست می‌یابد.

 

 

اتوماسیون قابل برنامه ریزی: نوعی از اتوماسیون در رباتیک صنعتی است که در آن امکان برنامه ریزی مجدد نرم افزاری که یک ربات را در خود جای می دهد وجود دارد. این برنامه ریزی مجدد این امکان را برای یک ربات فراهم می کند تا خود را مجدداً پیکربندی کند و وظایف مختلفی را انجام دهد، که در آن عملکرد خودکار آن در تولیداتی که انواع یا مدل های مختلف باید پوشش داده شوند بسیار مفید است.