سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اهمیت اتوماسیون در صنایع چیست؟

 

اتوماسیون فرآیند تولید می تواند به یک شرکت کمک کند تا به سطح خرید اینورتر هایتک بهره وری و کارایی بالایی دست یابد و در عین حال کیفیت و سودآوری محصول را افزایش دهد. سیستم های تولید خودکار نیاز به دخالت کمی یا بدون دخالت انسانی دارند. چنین سیستم‌هایی همچنین عملیات مونتاژ، مرتب‌سازی، آزمایش یا جابجایی مواد را انجام می‌دهند.

 

در اینجا هشت دلیل وجود دارد که چرا یک سازمان ادغام اتوماسیون را در فرآیند تولید خود در نظر می گیرد:

افزایش ایمنی محل کار

 

انتقال برخی از وظایف خطرناک به ماشین های خودکار می تواند محل کار را ایمن تر کند. از زمانی که قانون ایمنی و بهداشت شغلی در سال 1970 به تصویب رسید، ایمنی و سلامت کارکنان در اولویت قرار گرفت. اتوماسیون محل کار را برای کارکنان ایمن تر کرده است.

کاهش هزینه نیروی کار

سرمایه گذاری در اتوماسیون می تواند به جایگزینی فرآیندهای دستی و در نتیجه کاهش هزینه های بیشتر نیروی کار کمک کند.

افزایش بهره وری نیروی کار

 

سیستم های خودکار می توانند وظایف را به طور موثرتری نسبت به عملیات دستی انجام دهند. اتوماسیون فرآیند تولید، کارایی نیروی کار و نرخ کلی رشد را افزایش می دهد. در مقایسه با کارخانه هایی که فقط از چند سیستم اتوماسیون استفاده می کنند، اتوماسیون کارخانه ای انتها به انتها می تواند تولید را دو یا حتی سه برابر کند. نه تنها این، بلکه تجهیزات اغلب می توانند با کمترین تأثیر بر چشم انداز تعمیر و نگهداری در دوره های طولانی تر کار کنند.

کاهش وظایف دستی

 

اتوماسیون ممکن است چندین عملیات را برای کارگران تکراری، طاقت فرسا یا خسته کننده به حداقل برساند. ماشین ها به سادگی با کار دستی خسته کننده باقی خواهند ماند. در عوض، کارکنان تولیدی می‌توانند بر بهترین راه برای بهبود کارایی کف، گسترش قابلیت‌های محصولات خود و بسیاری از وظایف جذاب دیگر تمرکز کنند.

وظایف دستی غیرممکن را انجام دهید

 

بسیاری از عملیات و مراحل تولید بدون دخالت ماشین امکان پذیر نیست. به عنوان مثال می‌توان به کدگذاری سریع با مدل‌سازی گرافیکی، ساخت سطوح پیچیده با کنترل‌کننده‌های منطقی قابل برنامه‌ریزی (PLC) یا سیستم‌های مدیریت عددی، و ساخت مدارهای مجتمع اشاره کرد. این فرآیندها دارای الزامات کوچک سازی، دقت و هندسه خاصی هستند که به صورت دستی قابل دستیابی نیستند.

افزایش کیفیت محصول

 

اتوماسیون بروز عیوب کسری را کاهش می دهد و سازگاری و یکنواختی بیشتری در عملیات خودکار حاصل می شود.

از هزینه های بالاتر عدم خودکارسازی اجتناب کنید

 

مزایای اتوماسیون منجر به درآمد بیشتر، کیفیت بالاتر، بهبود بهره وری، نتایج بهتر به دلیل کارایی بالاتر و تصویر بهتر از کسب و کار خواهد شد. شرکت هایی که اتوماسیون را پیاده سازی نمی کنند، می توانند از رقبای خود که اتوماسیون را انتخاب کرده اند عقب بمانند.

کاهش زمان تولید

 

اتوماسیون به کاهش زمان بین سفارش مشتری و تحویل اقلام کمک می کند. در مقایسه با برون سپاری یا رفتن به خارج از کشور، اتوماسیون می تواند فرآیند شما را در داخل خود نگه دارد، کنترل فرآیند را بهبود بخشد و زمان انجام کار را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.