سفارش تبلیغ
صبا ویژن

بادام زمینی

 

فعالیت بدنی منظم و همچنین رژیم غذایی آجیل فروشی شاهین شهر متنوع و متعادل برای بهینه سازی اثرات بادام زمینی بر سطح کلسترول خون ضروری است.
یک مشت بادام زمینی در روز مصرف کنید، حدود 30 گرم، به نفع بادام زمینی بدون نمک. آنها را می توان به تنهایی به عنوان میان وعده یا در طول روز میل کرد، اما همچنین با ترکیب آنها در غذاهای خوش طعم و شیرین.
بادام زمینی را بیش از حد مصرف نکنید زیرا آنها غذاهای پر کالری هستند که می توانند باعث افزایش وزن شوند. ترکیب غذایی آنها جالب است، اما یک مشت برای بهره مندی از فواید آنها کافی است.
برای جایگزینی اسپری های تجاری، بهتر است کره بادام زمینی خانگی را با بادام زمینی بدون نمک مصرف کنید. در واقع، کره بادام زمینی تجاری با روغن، شکر و نمک غنی شده است که می تواند به سلامت قلب و عروق آسیب برساند. بادام زمینی به دلیل مخلوط شدن محتوای فیبر خود را از دست می دهد. با این حال، آنها محتوای بسیار جالبی از اسیدهای چرب غیر اشباع، آنتی اکسیدان ها و فیتواسترول ها را حفظ می کنند.

برای کمک به مبارزه با استرس اکسیداتیو

بادام زمینی حاوی سطوح جالب آنتی اکسیدان ها (منگنز، سلنیوم و پلی فنول ها) است که به مبارزه با اثرات مضر استرس اکسیداتیو کمک می کند. مورد دوم مربوط به عدم تعادل بین تولید درون زا مولکول های اکسید کننده و دریافت رژیم غذایی مولکول های آنتی اکسیدان است. در درازمدت، استرس اکسیداتیو منجر به آسیب سلولی از طریق اکسیداسیون می شود که منجر به ایجاد آسیب شناسی های خاص (نورودژنراتیو، بیماری های قلبی تنفسی، سرطان و غیره) می شود.
شاخص ORAC (ظرفیت جذب رادیکال اکسیژن) ابزاری است که برای آزمایش قدرت آنتی اکسیدانی غذاها استفاده می شود. حتی اگر دومی 100? قابل اعتماد نباشد، یک ایده کلی به دست می دهد. در حال حاضر، شاخص ORAC بادام زمینی هنوز به خوبی تعریف نشده است، اما به نظر می رسد که کره بادام زمینی در مجاورت 3400 میکرومول TE / 100 گرم تخمین زده می شود. بنابراین کره بادام زمینی دارای قدرت آنتی اکسیدانی بالایی است که می تواند به بادام زمینی منتقل شود.

توصیه های متخصص تغذیه:

یک رژیم غذایی متنوع و غنی از آنتی اکسیدان ها برای بهینه سازی اثرات بادام زمینی در برابر استرس اکسیداتیو ضروری است. در غذا، آنتی اکسیدان ها در میوه ها و سبزیجات "رنگی" (رنگدانه های رنگی آنها آنتی اکسیدان هستند)، و همچنین در ادویه ها (زردچوبه، زیره، میخک، کاری و غیره) و گیاهان (آویشن، رزماری، لورل...) یافت می شوند. علاوه بر این، Manger Bouger خوردن 5 میوه و سبزی در روز را توصیه می کند، اما همچنین از ادویه ها و گیاهان به جای نمک برای طعم دادن به غذاها استفاده کنید.
روزانه یک مشت بادام زمینی، تقریباً 30 گرم، مصرف کنید. مصرف آن ها به عنوان میان وعده همراه با سایر دانه های روغنی یا میوه های خشک برای یک میان وعده غنی از آنتی اکسیدان ها (فندق، بادام، پسته و ...) توصیه می شود.
بادام زمینی را می توان به شکل کره بادام زمینی مصرف کرد. آنها همچنین محتوای آنتی اکسیدانی بسیار خوبی را حفظ خواهند کرد.
برای افزایش مصرف آنتی اکسیدان ها، کره بادام زمینی را به سایر اسپری ها در صبحانه ترجیح دهید. هر چند مراقب باشید زیاده روی نکنید. افزودن برخی از میوه های رنگارنگ مانند مویز یا موز به نان تست می تواند ایده خوبی برای تغییر منابع آنتی اکسیدان باشد.
برای بیماران دیابتی
بادام زمینی به دلیل محتوای چربی های اشباع نشده، آنتی اکسیدان ها و پلی فنول ها می تواند به محدود کردن عوارض قلبی عروقی کمک کند که به ویژه دیابت نوع دوم را تحت تاثیر قرار می دهد. در واقع، افراد دیابتی نوع II اغلب تمایل به اضافه وزن یا چاقی دارند. این عوامل خطر می توانند باعث تشکیل کلسترول شوند که به سرعت اکسید می شود. سپس دومی روی دیواره رگ‌های خونی رسوب می‌کند و پلاک‌های آتروما را تشکیل می‌دهد که خطر بالایی از آسیب‌شناسی قلبی عروقی را تشکیل می‌دهد.
مصرف چربی های حاوی اسیدهای چرب غیر اشباع در رژیم غذایی، به عنوان جایگزینی برای چربی های حاوی اسیدهای چرب اشباع شده، باعث کاهش سطح کلسترول خون می شود. سپس آنتی اکسیدان ها و پلی فنول های موجود در بادام زمینی به مبارزه با اکسیداسیون کلسترول و رسوب آن بر روی دیواره رگ های خونی کمک می کند. در واقع، استرس اکسیداتیو باعث اکسیداسیون حتی سریع‌تر کلسترول می‌شود و بنابراین تشکیل پلاک‌های آترواسکلروتیک را افزایش می‌دهد. بادام زمینی با کمک به مبارزه با این پدیده به کاهش خطر عوارض قلبی عروقی در افراد دیابتی کمک می کند.