سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی که اگر یخچال شما به خوبی خنک نمی شود

نمای جلوی یخچال های مختلف سامسونگ در تعمیر یخچال سامسونگ اصفهان آشپزخانه کوچک

آیا یخچال شما به درستی خنک نمی شود یا یخ نمی سازد؟ بهتر است ابتدا بررسی کنید که آیا برق می‌رود یا خاموش است.

 

آیا مشکل پابرجاست؟ سپس چند نکته کاربردی وجود دارد که می توانید خودتان آنها را امتحان کنید. این اغلب فقط اشکالات جزئی است که یخچال شما را از کارکرد صحیح باز می دارد - و معمولاً رفع آنها آسان است.

 

این پرسش‌های متداول به شما نشان می‌دهد که اکنون چگونه ادامه دهید و چگونه از یخچال خود مراقبت و نگهداری کنید.

آیا یخچال شما فضای کافی دارد؟

یخچال خود را در مکانی قرار دهید که فضای کافی داشته باشد. اطمینان حاصل کنید که حداقل هشت اینچ فاصله بین پشت و دیوار مجاور وجود دارد. بین دیوار و یخچال در طرفین و بالا باید حداقل پنج سانتی متر فاصله باشد. این باعث می شود یخچال شما گرما را بهتر دفع کند و از خرابی آن جلوگیری می کند.

آیا یخچال شما در سطح است؟

تست عملی: درب یخچال را حدود 30 تا 40 سانتی متر باز کنید و سپس رها کنید. اکنون در باید به خودی خود بسته شود. اگر اینطور نیست، ممکن است لازم باشد پایه های قابل تنظیم در جلوی یخچال را تنظیم کنید. شما می توانید در مورد نحوه کار این یخچال در دستورالعمل های عملکرد یخچال بخوانید.

 

آیا پشت یخچال تمیز است؟

یخچال خود را برای لحظه ای از برق بکشید و پشت آن را یک یا دو بار در سال، احتمالاً با جاروبرقی، تمیز کنید تا کمپرسور گرد و غباری نداشته باشد. اگر گرد و غبار روی پشت جمع شود، می تواند باعث ایجاد یخ یا تجمع رطوبت در قسمت یخچال یا فریزر شود. عملکرد بلندتر نیز می تواند منجر شود.

آیا دریچه های تهویه یخچال شما شفاف هستند؟

منافذ تهویه داخل یخچال و فریزر باید همیشه بدون مانع باقی بمانند. از قرار دادن غذا در مقابل این منافذ خودداری کنید، در غیر این صورت ممکن است رطوبت در زیر کشوهای سبزیجات ایجاد شود یا ممکن است یخ در دیواره عقب داخلی ایجاد شود.

 

محفظه یخچال کار نمی کند، محفظه فریزر کار می کند - به اطلاعات روی نمایشگر توجه کنید

اگر یخچال شما به دلخواه خنک نمی شود، اما عملکرد فریزر کار می کند، ممکن است حالت تعطیلات (حالت تعطیلات یا مشابه) فعال شده باشد (بسته به مدل). این معمولاً با علامت مربوطه بر روی صفحه نمایش نشان داده می شود. سپس فقط حالت تعطیلات را خاموش کنید. شما می توانید اطلاعات بیشتری در این مورد در دستورالعمل های عملکرد یخچال خود بیابید.

یخچال من یخ نمی سازد - نکات و ویدیوی راهنما

یخچال من یخ نمیسازه

اگر یخچال شما دارای یخ ساز است، باید چند نکته را در نظر داشته باشید تا همه چیز به خوبی کار کند. هنگام استفاده از آن برای اولین بار یا پس از یک استراحت طولانی، قبل از روشن کردن یخ سازی، اجازه دهید حداقل شش ساعت کار کند.

سپس ابتدا دما را بررسی کنید. برای فریزر، این باید -17 درجه سانتیگراد یا سردتر باشد. در این صورت، تلگراف آب را تست کنید تا مطمئن شوید که منبع آب مشکلی ندارد.

 

مطمئن شوید که یخچال شما در حالت ICE-OFF* نباشد. اگر چنین است، تولید یخ را روشن کنید.

 

بعد، درب یخچال/فریزر را باز کنید. از دکمه تست* روی دستگاه یخ‌ساز استفاده کنید تا بررسی کنید که آیا آب به داخل آن می‌رود. برای این کار دکمه تست را برای چند ثانیه فشار داده و نگه دارید.

 

سینی یخ باید بچرخد. پس از رسیدن به موقعیت اولیه، آب باید در سینی یخ بریزد. این به طور خودکار شلنگ ورودی را تخلیه می کند.

 

اگر آب وارد نشد، حتی اگر این فرآیند را چندین بار تکرار کرده اید، با خدمات سامسونگ یا مرکز خدمات سامسونگ تماس بگیرید. بهتر است کد مدل و شماره سریال یخچال خود را آماده داشته باشید. برای اطلاعات بیشتر، به پرسش‌های متداول مراجعه کنید کجا می‌توانم کد مدل، IMEI و شماره سریال را پیدا کنم؟

ویدیوی کمکی

اگر یخچال سامسونگ من یخ درست نمی کند چه کاری می توانم انجام دهم؟

اگر یخچال شما دیگر یخ نمی سازد، چند مرحله وجود دارد که می توانید خودتان انجام دهید. به عنوان مثال، یخ‌پاش را بررسی کنید یا مطمئن شوید که قفل ایمنی کودک فعال نیست. در این ویدیوی راهنما نکات و ترفندهای بیشتری در مورد این موضوع خواهید یافت.

 

ویدیوی راهنما - اگر یخچال سامسونگ من یخ نمی‌سازد، چه کاری می‌توانم انجام دهم؟

ویدیوی راهنما را پخش می کند: پخش ویدیو

نکاتی برای جلوگیری از جمع شدن یا تشکیل آب یا یخ در یخچال

1. مطمئن شوید که درهای یخچال کاملا بسته هستند

اگر درها کاملا بسته نباشند، یخچال داخل یخچال گرم می شود و آب شروع به تشکیل می کند. بنابراین مطمئن شوید که درها به درستی بسته شده و چیزی بین درها و یخچال گیر نکرده باشد. درزگیرهای لاستیکی درهای سمت راست را تمیز کنید