سفارش تبلیغ
صبا ویژن

حقوق مالکیت صنعتی: عمومی

به عنوان بخشی از حقوق خصوصی و حقوق اقتصادی، حقوق مالکیت صنعتی نمایندگی اینورتر هایتک در اصفهان شاخه دوم حقوق مالکیت فکری را تشکیل می دهد. اولین مورد، حقوق مالکیت ادبی و هنری است که شامل حق چاپ و حقوق مرتبط است.

 

حقوق مالکیت صنعتی بیشتر به علائم تجاری، اختراعات و طرح ها و مدل ها مربوط می شود. در واقع، به حفاظت از محصولات جدید، ابزارهای برقی، طرح ها و علائم متمایز یک شرکت اختصاص دارد. این حفاظت پس از سپرده گذاری در INPI به دست می آید. حفاظت حاصله انحصار استفاده را برای یک دوره مشخص اعطا می کند. در واقع، از نظر زمانی محدود است، اما اگر دارنده بخواهد انحصار را حفظ کند، می تواند برای مدت نامحدودی تمدید شود. از دیگر اهداف حقوق مالکیت صنعتی، ترویج اختراعات و همچنین مجازات تخلف از قانون است. در واقع، مجازات هایی را برای جعل کنندگان دستگیر شده در نظر می گیرد. می تواند جریمه ای باشد که میزان آن با توجه به شدت اعمال ارتکابی تعیین می شود. این جریمه می تواند با حبس تا سه سال نیز همراه باشد. در برخی موارد، دادگاه ممکن است تصمیم به مصادره یا معدوم کردن تقلبی ها بگیرد. تعریف حقوق مالکیت صنعتی همه این مقررات را به خوبی خلاصه می کند.

 

حقوق مالکیت صنعتی تمام چارچوب های قانونی در مورد حمایت و حق انحصار مالکیت صنعتی را گرد هم می آورد. هرگونه تولید کپی یا استفاده از اموال حفاظت شده مستوجب مجازات کیفری از جمله جریمه نقدی و حبس توسط قاضی صالح است.

حقوق مالکیت صنعتی: شعب

در حقوق فرانسه، حقوق مالکیت صنعتی از سه بخش اصلی تشکیل شده است که در زیر ذکر شده است:

 

قانون علامت تجاری: این چارچوب قانونی قوانین و مقررات مربوط به استفاده از علامت را گرد هم می آورد. متون در کد مالکیت معنوی ثبت شده است. آنها برای دارندگان حق استفاده انحصاری از علامت، محصولات یا خدمات محافظت شده را فراهم می کنند.

قانون ثبت اختراع: قانون ثبت اختراع بیشتر بر اختراعات تمرکز دارد. بنابراین، تمام قوانین و احکامی را که چارچوب انحصار بهره برداری از خلاقیت های نوآورانه، صنعتی و سودمند را تشکیل می دهند، متمرکز می کند.

قانون طرح و مدل: طرح ها و مدل ها موارد خاصی از مالکیت معنوی را نشان می دهند. هر دو توسط حق چاپ و طراحی محافظت می شوند. تفاوت این است که برای فعال شدن حفاظت دوم، سپرده لازم است.

نکته مهم :

برای بهره مندی از این حقوق، سپرده گذاری برای هر دسته ضروری است. آنها همچنین به کسب و کارها شانس بیشتری برای ایستادگی در مقابل رقابت می دهند.

چگونه از مالکیت صنعتی محافظت کنیم؟

حقوق مالکیت صنعتی به طور خودکار به دست نمی آید. در واقع، برای برخورداری از حمایت ارائه شده توسط این نوع حق، باید با INPI سپرده گذاری شود.

 

ثبت علامت تجاری برای محافظت از علائم متمایز، محصولات و خدمات ضروری است. بسته به دسته بندی انتخاب شده بین 200 تا 300 یورو هزینه دارد. حفاظت 10 سال قابل تجدید است.

 

برای به دست آوردن حق انحصار بهره برداری از یک اختراع برای مدت 20 سال، درخواست ثبت اختراع لازم است. با این حال، یک دستاورد تنها زمانی قابل ثبت است که به عنوان یک راه حل فنی با ماهیت خلاقانه، مبتکرانه و صنعتی در نظر گرفته شود.

 

اگر دستاوردها جدید باشند، می توان نقشه ها و مدل ها را واریز کرد. آنها نباید شخصیت دژاوو را ارائه دهند. استایلیست ها و طراحان مد افرادی هستند که بیشتر این نوع محافظ را انتخاب می کنند.

 

به طور خلاصه، برای بهره مندی از حمایت از حقوق مالکیت صنعتی، باید یک علامت تجاری، ثبت اختراع یا طرح و مدل ثبت کنید. برای کمک به شما در رویکرد خود، از تماس با یکی از وکلای متخصص در حقوق مالکیت فکری دریغ نکنید.