سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آجیل را به چه شکلی مصرف کنیم؟

گردو سرشار از آنتی اکسیدان ها و امگا 3 است، میوه ای است که به همان اندازه که برای پاسورک چیست؟ سلامتی مفید است، خوشمزه است. بدون معطلی کشف کنید که به چه شکلی می توانید آن را مصرف کنید.

 

گردوی تازه

از اواسط شهریور تا پایان مهرماه گردوی تازه برداشت می شود. از آنجایی که نسبت به گردو خشک از نظر آب بسیار غنی تر است، گوشت آن بسیار لطیف تر و لطیف تر است. طعم آنها نیز ظریف تر است. گردوی تازه را می توان پس از برداشتن پوسته و لایه زرد نازک که روی مغز را پوشانده است، همانطور که هست خورد. آنها برای دسر بسیار محبوب هستند و به سادگی با یک تکه نان همراه هستند. تنها نگرانی: طول عمر بسیار محدود آنها را مجبور به مصرف سریع می کند. علاوه بر این، به امید ماندگاری بیشتر، نمی توان آنها را در یخچال قرار داد. این کار روغن موجود در آجیل را مسدود می کند و طعم آنها را از بین می برد.

مهره خشک

به این شکل است که گردو در فرانسه بیشترین مصرف را دارد. گردوی خشک کامل، به صورت مغز یا تکه، مطمئناً بافت ذوب کمتری نسبت به گردوی تازه دارد، اما از طرف دیگر طعم واضح تری دارد. علاوه بر این، آنها را می توان بسیار طولانی تر از آجیل تازه نگهداری کرد: اگر آجیل ها هنوز در پوسته خود باشند تا یک سال. آجیل خشک مخصوصاً با پنیر مخصوصاً پنیر بز طرفداران زیادی دارد. آنها همچنین در سالادهای مخلوط معجزه می کنند! گردوی خشک به صورت تکه ای یا پودری برای تهیه بسیاری از دسرها مانند پای گردو، کیک گردو و یا حتی براونی گردو نیز مناسب است.

 

روغن گردو

روغن گردو که برای هزاران سال از آجیل تولید می شود، از نظر تغذیه ای بسیار جالب است. حاوی غلظت عالی از اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 است، اسیدهای چرب ضروری برای بدن ما. علاوه بر این، نسبت امگا 3 به امگا 6 آن عالی است و عملکرد این اسیدهای چرب را بهینه می کند: بنابراین نسبت به روغن زیتون مفیدتر است. برای مثال می توان از روغن گردو در سالاد سبزیجات خام از نوع سالاد اندیو استفاده کرد. همچنین می توانید روغن گردو را روی ماهی بپاشید.