سفارش تبلیغ
صبا ویژن

7 میوه خشک برای 7 فایده برای سلامتی

7 میوه خشک برای 7 فایده برای سلامتی

میوه های خشک منبع عالی ویتامین ها و مواد معدنی هستند. به همین دلیل مصرف روزانه قیمت یک کیلو آجیل مخلوط آن توصیه می شود. اما آیا فواید سلامتی هر کدام را می دانید؟

اول از همه این را بدانید که وقتی از میوه های خشک صحبت می کنیم، هم از آجیل (گردو، فندق، بادام و ...) صحبت می کنیم و هم از میوه های تازه خشک شده (آلو، انگور، زغال اخته و ...).

 

نکته مهم دیگر، برای بهره مندی از فواید آنها، مصرف آن ها به همان شکلی که هستند، یعنی بدون افزودن نمک یا شکر یا عطر، ضروری است. دوست داشتنی ها و مخلوط های خوش طعمی را که برای سوپ فروخته می شوند را فراموش کنید...

1. فواید آجیل ماکادمیا برای کاهش کلسترول

طبق یک مطالعه آمریکایی، وارد کردن آجیل ماکادمیا به عنوان جایگزینی برای غذاهای غنی از اسیدهای چرب اشباع شده، سطح کلسترول شما را کاهش می دهد.

 

محققان تخمین می زنند که کاهش کلسترول مرتبط با مصرف آجیل ماکادمیا خطر حمله قلبی را تا حدود 17 درصد کاهش می دهد.

 

2. بادام برای آرامش عضلات

در میان فواید فراوان بادام، باید به قدرت آرامش بخشی آن بر عضلات اشاره کرد. این آجیل در واقع سرشار از منیزیم است که یک ماده معدنی ضروری برای حفظ سلامتی است.

 

در صورت تلاش ورزشی در خوردن بادام تردید نکنید. اگر از اسپاسم مخصوصاً در دوران قبل از قاعدگی رنج می برید، همینطور.

 

3. آجیل برزیلی از برخی سرطان ها جلوگیری می کند

آجیل برزیلی بزرگتر از بادام، سرشار از سلنیوم است، عنصر کمیاب که اثر آنتی اکسیدانی دارد و به پیشگیری از برخی سرطان ها کمک می کند: سرطان پروستات، سرطان روده بزرگ و سرطان ریه.

 

سلنیوم همچنین نقش اساسی در عملکرد سیستم ایمنی و غده تیروئید دارد.

 

4. گردو برای مغز و قلب

گردو به ویژه سرشار از امگا 3، اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه است که برای حافظه، تمرکز و سرعت درک عالی است. بنابراین، خوردن آجیل به طور منظم بر فعالیت مغز ما تأثیر می گذارد.

 

مزیت دیگر: آنتی اکسیدان های موجود در آجیل برای مبارزه با بیماری های قلبی عروقی بسیار عالی است. این آجیل در میان چندین گیاه دیگر (میوه ها، سبزیجات، میوه های پوسته دار، دانه ها و غلات) از نظر محتوای آنتی اکسیدانی در جایگاه دوم قرار دارد.

 

5. بادام هندی، یک ضد افسردگی طبیعی

به نظر می رسد خوردن دو مشت بادام هندی در روز معادل مصرف یک داروی ضد افسردگی است، زیرا حاوی 1000 تا 2000 میلی گرم تریپتوفان است.