سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه بفهمم گاز یخچالم تمام شده است؟

اگر یخچال شما خراب شود و غذا را سرد نگه ندارد، ممکن است فکر کنید نمایندگی تعمیرات یخچال سامسونگ اصفهان که دستگاه به گاز بیشتری نیاز دارد. تمام شدن بنزین بعید است، زیرا یخچال منبع تغذیه ثابت خود را حفظ می کند مگر اینکه در قسمتی از دستگاه نشتی وجود داشته باشد. می‌توانید آزمایش‌هایی را انجام دهید تا ببینید آیا مشکلات یخچال نمایشگر ناشی از نشت گاز است یا مشکل در قسمت معیوب دیگری. یخچال ها زمانی که گاز مبرد کم شده اند نشانگرها یا علائم مختلفی به شما می دهند. آیس شاپ نشان می دهد که چگونه بفهمیم بنزین یخچال تمام شده است.

 

چه علائمی نشان می دهد که بنزین یخچال شما تمام شده است؟

کمپرسور یخچال

یخچال ها مجموعه ای از علائم یا نشانه ها را ارائه می دهند که به صراحت به شما می گوید که گاز یخچال شما کم است. در اینجا به علائم تمام شدن بنزین یخچال شما می پردازیم.

 

عملکرد کمپرسور

کمپرسور یخچال قلب سیستم خنک کننده آن است، اما وقتی کمپرسور در یخچال خاموش می شود دقیقا چه اتفاقی می افتد؟ مهمتر از آن، شاید این سوال است که چگونه می توانید تا زمانی که ممکن است از آن جلوگیری کنید. کمپرسور مهمترین بخش یک سیستم سه جزئی است که شامل کویل های کندانسور و فن ها می شود و همه اینها برای خنک کردن یک فضای بسته و عایق کار می کنند. هنگامی که چیزی در این سیستم از کار می افتد یا واحد گاز تمام می شود، کمپرسور برای گرفتن آن بیشتر کار می کند که سریعتر فرسوده می شود.

 

کمپرسور بیش از حد گرم می شود

کمپرسور در واقع نوعی پمپ است که بخار مبرد در گردش در سیستم کویل کندانسور را محدود می‌کند و فشار آن را افزایش می‌دهد و آن را از طریق سیم‌پیچ‌های خارج از یخچال فشار می‌دهد. فن ها هوا را از لبه های یخچال می کشند و روی کویل ها می دمند. وقتی گاز یخچال تمام می شود، گرما از گاز به هوا منتقل می شود و در پشت یخچال دمیده می شود. به همین دلیل است که فضای پشت و زیر یخچال معمولاً بسیار گرم است.

 

در این مرحله، مبرد مایع پرفشار، که اکنون در دمای خنک‌تری قرار دارد، از طریق سیم پیچ‌هایی در داخل یخچال و فریزر جریان می‌یابد، جایی که مجموعه‌ای از فن‌ها هوای داخل را از طریق سرپانتین‌ها به گردش در می‌آورند. این مایع گرما را از هوای یخچال جذب می کند، به گاز تبدیل می شود و گرما را از داخل می برد. گاز داغ به کمپرسور برمی‌گردد و فرآیند دوباره شروع می‌شود، کمپرسور که یخچال را با توجه به ترموستات روشن و خاموش می‌کند.

 

چگونه مطمئن شویم که گرمای بیش از حد ناشی از کمبود گاز است؟

کمبود گاز

 

یک کمپرسور به دلایل مختلفی می‌تواند داغ شود، از جمله کمبود مبرد در دستگاه یا تنظیم بیش از حد ترموستات یخچال که باعث می‌شود کمپرسور بیش از حد کار کند. ترموستات یخچال خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که دمای آن در دمای مناسب تنظیم شده است.

 

اگر مشکل از ترموستات باشد چطور؟

ترموستات یخچال کنترل سرد اساساً مغز سیستم خنک کننده یخچال است.

 

ترموستات ها معمولا در داخل یخچال یافت می شوند و دارای یک دستگیره هستند که به کاربران اجازه می دهد دمای داخل دستگاه را تنظیم کنند. هنگامی که کاربر دمای مورد نظر را تنظیم می کند، ترموستات آن دما را با کنترل جریان برق به کمپرسور حفظ می کند. اگر ترموستات مغز باشد، کمپرسور قلب عملیات است و مسئول پمپاژ مبرد از طریق سیم پیچ ها است.

 

زمانی که هوای داخل یخچال به دمای مطلوب رسید، ترموستات جریان الکتریسیته به کمپرسور را متوقف می کند. هنگامی که ترموستات گرمای بیش از حد را حس می کند، به جریان الکتریسیته اجازه می دهد و کمپرسور را فعال می کند.

 

با افزایش دما در یخچال، گاز منبسط می شود و دیافراگم را فشار می دهد که مجموعه ای از کنتاکت ها را به کار می اندازد که به نوبه خود کمپرسور را کار می کند. کمبود گاز این سیستم را مختل می کند.

 

چگونه متوجه شوید که گاز یخچال شما نشت می کند؟

  گاز یخچال حرفه ای

 

اولین سرنخ از نشت گاز در یخچال فریزر شما این است که به نظر می رسد دما آنطور که باید سرد نیست. این می تواند نشان دهنده نشت گاز از یخچال باشد. گاز در دمای اتاق به گاز تبدیل می شود و در صورت سرد شدن یا فشرده شدن به مایع تبدیل می شود. یک موتور دائماً در حال کار سعی می کند دما را به سطح مورد نظر کاهش دهد تا مقدار نامناسب مبرد در واحد را جبران کند.

 

دلایل نشتی و کمبود گاز در یخچال چیست؟

هنگامی که یخچال شما دچار نشتی می شود