سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یخچال خراب خود را تعمیر کنید

یخچال تنها وسیله ای است که در هر خانه ای یافت می شود. برای حفظ تازگی غذای تعمیر یخچال امرسان در اصفهان ما ضروری است، هنگامی که تصمیم می گیرد یک شبه تجزیه شود، می تواند به سرعت پیچیده شود.

 

در هر صورت، قبل از مداخله برای تعمیر یخچال خود، بسیار مهم است که آن را کاملا خالی کنید. اگر زنجیره سرد قطع شود، مواد غذایی در یخچال به سرعت فاسد شدنی هستند، مهم است که خیلی سریع برای یافتن عیب و تعمیر آن اقدام کنید. در صورت عدم موفقیت، باید راه حل جایگزینی مانند انتقال غذا به یک خنک کننده یا اگر خوش شانس هستید، به یخچال دیگری پیدا کنید.

 

اگر یخچال شما همچنان تحت گارانتی است، در تماس با خدمات پس از فروش آن درنگ نکنید که موظف به تعمیر و یا پیشنهاد تعویض به شما خواهد بود.

اگر خیلی قدیمی است که نمی توانید از گارانتی بهره مند شوید، فقط می توانید آن را تعویض کنید یا خودتان آن را تعمیر کنید یا توسط تعمیرکار.

 

عیب رو پیدا کن

مانند هر دستگاه خراب، شما باید با پیدا کردن علت شروع کنید. همانطور که در مقدمه گفته شد، قبل از هر چیز باید با خالی کردن کامل یخچال، جای تمیزی در یخچال خود ایجاد کنید.

 

پس از خالی شدن، نوبت به بررسی آن می رسد. برخی از یخچال ها، به خصوص جدیدترین مدل ها، اکنون صفحه نمایشی دارند که می تواند کد خطا را گزارش کند. این واقعاً بهترین چیزی است که می تواند برای شما اتفاق بیفتد، زیرا برای اطلاع از منبع خرابی کافی است فقط ببینید این کد خطا با چه چیزی مطابقت دارد (لیست خطاها در دفترچه راهنمای دستگاه شما ذکر شده است).

 

در غیر این صورت برای عیب یابی باید از طریق رفع اقدام کرد. ابتدا بررسی کنید که آیا یخچال شما هنوز روشن است یا خیر. در غیر این صورت ترانسفورماتور، فیوز یا کابل برق از جمله قطعاتی هستند که باید در اولویت بررسی شوند. اگر فعال باشد، می‌توانید هر سه بخش احتمالی بد را حذف کنید.

 

اگر دستگاه شما دارای یک محفظه فریزر است، ممکن است بررسی کنید که آیا هنوز کار می کند یا خیر.

 

اگر یخچال شما خیلی سرد است (در حدی که مقدار زیادی یخ زدگی دارد)، احتمالاً خرابی ترموستات است یا صرفاً یک لحظه تنظیم آن است. یک ترموستات به خوبی تنظیم شده باید بین 2 تا 6 درجه باشد تا بهینه شود. نگهداری مواد غذایی لطفا توجه داشته باشید که یخ زدگی بیش از حد لزوماً به دلیل مشکل ترموستات نیست، در واقع یخ زدگی در صورت پر شدن بیش از حد یخچال یا درب یخچال - به درستی بسته نشده است - ایجاد می شود.

 

اگر عیب را پیدا نکردید، همیشه می توانید با یک تعمیرکار تماس بگیرید. برخی شما را از طریق تلفن راهنمایی می کنند تا عیب را پیدا کنید و بنابراین از هزینه های اغلب پرهزینه سفر جلوگیری کنید.

 

عیب را برطرف کنید

 

عیبشو پیدا کردی؟ این در حال حاضر یک گام خوب است. اگر اهل کار نیستید، تماس با یک آشنا یا حتی تعمیرکار راه حلی است که ما توصیه می کنیم.

 

قبل از شروع تعمیر، مهم است که مداخله خود را با مستندسازی تا حد امکان به خوبی آماده کنید (اینترنت آموزش های زیادی دارد که به راحتی می تواند شما را راهنمایی کند) و همچنین با سفارش قطعات یدکی مورد نیازتان.

 

برای شروع، تمام مداخلات باید با خاموش و قطع دستگاه انجام شود. از آن به بعد مراحلی را که در بالا ذکر کردید دنبال کنید تا به قطعه ای که باید تعویض شود برسید. پس از تعویض قطعه، در تست تعمیر خود قبل از بستن همه چیز تردید نکنید.

 

بدیهی است که تعمیر یخچال به زمان بیشتری نسبت به تعویض آن با یخچال جدید نیاز دارد. با این وجود، می تواند مقرون به صرفه تر باشد و به ویژه برای مبارزه با منسوخ شدن برنامه ریزی شده.