سفارش تبلیغ
صبا ویژن

هر چند وقت یکبار تمیز کردن یخچال

برای جلوگیری از بوی بد، کپک و غافلگیری ناخوشایند، تعمیر یخچال سامسونگ در اصفهان مهم است که حداقل دو بار در سال یک تمیز کردن کامل انجام دهید و برای بهداشت بی عیب و نقص تمیزکاری ماهانه انجام دهید. همین مورد برای فریزر، باید به طور منظم یخ زدایی شود.

برای تمیز کردن قفسه های مختلف، کافی است از کمی آب داغ با جوش شیرین یا سرکه استفاده کنید. بهتر است از محصولات پاک کننده ای که می توانند مواد مضر برای غذا آزاد کنند استفاده نکنید. با این حال، در صورت تمایل، حتما از محصولات غیر ساینده ای استفاده کنید که کف تولید نمی کنند تا شستشو را تسهیل کند.

 

برای تمیز کردن منظم یخچال:

دستگاه خود را کاملا خالی کنید، غذاهای تاریخ مصرف گذشته را دور بریزید و غذاهای مصرفی را دوباره مرتب کنید. مواد غذایی را در کیسه حرارتی نگهداری کنید تا از تغییرات دما در حین تمیز کردن جلوگیری شود.

تمام قطعات قابل جدا شدن را بردارید، قفسه ها و لوازم جانبی را جدا کنید تا به تمام گوشه ها برسید. قسمت های قابل جابجایی را با آب و مایع شستشو بشویید. برای سطوح داخلی از آب و سرکه (یا جوش شیرین) استفاده کنید.

برای گرفتن هر گونه آبی که ممکن است در حین شستشو چکه کند، یک حوله در کف یخچال قرار دهید تا چکه ها گرفته شود.

تمام قسمت های شسته و خشک شده را جمع کنید.

به مفاصل توجه ویژه ای داشته باشید: آنها را با چند قطره روغن خوب بشویید و خشک کنید تا نرم شوند.

 

برای تمیز کردن منظم فریزر:

با قرار دادن کیسه حرارتی در دمای مناسب هنگام تمیز کردن، آن را کاملاً خالی کنید. برای سهولت در یخ زدایی، درب را برای چند دقیقه باز بگذارید.

فریزر را با برداشتن بلوک های بزرگ یخ با یک بیل پلاستیکی کوچک یخ زدایی کنید. هرگز از تیغه یا ابزار فولادی استفاده نکنید، ممکن است عناصر گرمایشی آسیب ببینند.

یک دستگاه بخور از نوع ظرفی را با آب داغ و سرکه به قسمت های مساوی پر کنید و دیواره های داخلی و دیواره های ثابت را اسپری کنید سپس یک پارچه اسفنجی رد کنید.

دیوارها را قبل از بازگرداندن مواد غذایی منجمد به خوبی خشک کنید، بررسی کنید که دمای فریزر دوباره به -18 درجه سانتیگراد رسیده باشد.

 

اطلاعات مفید

از قرار دادن بسته بندی و مواد غذایی در تماس مستقیم با دیواره های تابه خودداری کنید.

  قفسه ها را بیش از حد بار نکنید و تمام مواد غذایی را در محفظه مناسبی قرار دهید که برای توزیع بهینه سرما مناسب است.

غذای خود را بپیچید یا با بررسی تاریخ انقضا ظروف نگهداری را بپوشانید.

یک شیشه را با چند قاشق غذاخوری جوش شیرین یا یک تکه پنبه آغشته به سرکه در یخچال قرار دهید، این کار از بوی بد آن جلوگیری می کند.

در صورت غیبت

قبل از رفتن به تعطیلات، مواد غذایی فاسد شدنی را حتما از یخچال خالی کنید، تاریخ انقضا را بررسی کنید و یخچال و فریزر را تمیز کنید.

از گذاشتن گوشت، ماهی یا سبزیجات، حتی منجمد، خودداری کنید تا در صورت قطع برق غیرمنتظره آسیب را محدود کنید.

در غیاب شما محل اقامت شما تهویه نمی شود، به یاد داشته باشید که پس از تخلیه درهای یخچال را باز بگذارید.