سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آجیل و خواص آن

تغذیه میوه آجیل آجیل میوه ای است پوسته دار، به عبارتی با پوسته جامد آجیل فروشی اینترنتی که توسط درخت گردو (Juglans regia) تولید می شود. این دانه روغنی از خانواده juglandaceae از آسیا می آید. پوسته شامل پوسته، قسمت گوشتی و هسته تشکیل شده از دو هسته است که معمولاً آجیل نامیده می شود. ابتدا سبز، مهره پس از رسیدن به بلوغ قهوه ای می شود.

به مجموعه ای از درختان گردو، نخلستان می گویند و کسی که آنها را پرورش می دهد، آجیل کار است. انواع مختلفی از گردو مانند گردوی انگلیسی، گردوی ایتالیایی یا گردوی ایرانی وجود دارد، اما شناخته شده ترین آنها گردوی گرنوبل است. در تجارت، سه نوع آجیل ارائه می شود، یعنی گردوی تازه، گردوی خشک و مغز.

آجیل اغلب به عنوان یک غذای پر انرژی (بیش از 600 کیلو کالری در 100 گرم) در نظر گرفته می شود که باعث افزایش وزن می شود. با این حال، این یک غذای خوشمزه است که باید در رژیم غذایی روزانه ادغام شود و فواید آن برای سلامتی متعدد است. علاوه بر این، یک مطالعه در سال 2017 نشان داد که افرادی که به طور منظم آجیل می‌خورند، بیشتر احتمال دارد وزن کم کنند و خطر چاقی و اضافه وزن کاهش می‌یابد. برای رسیدن به این نتایج، دانشمندان داده‌های مربوط به رژیم غذایی و سبک زندگی بیش از 373000 نفر بین 25 تا 70 سال از 10 کشور اروپایی را تجزیه و تحلیل کردند. این مطالعه در 21 جولای 2017 در مجله علمی European Journal of Nutrition (DOI: 10.1007/s00394-017-1513-0) منتشر شد.

مواد مغذی اصلی

مواد مغذی (اثرات و نشانه های پزشکی احتمالی) مقدار برای 100 گرم مغز

– لیپیدها (اسیدهای چرب ضروری بدن را برای تولید هورمون ها و تنظیم کلسترول تامین می کند) 65.21 گرم

– پروتئین (منابع اسیدهای آمینه ضروری برای بدن) 15.23 گرم

- منیزیم (ضروری برای رشد استخوان ها، عضلات و دندان های سالم و انتقال تکانه های عصبی) 158 میلی گرم

– ویتامین E (آنتی اکسیدان و کمک کننده به تعادل پوست) 23.57 میلی گرم

سایر مواد مغذی: ویتامین ها، B1، B6 و B9، آهن، فسفر، کلسیم، پتاسیم، فیبرها، فولات، روی، مس، فیتواسترول ها، امگا 3 به مقدار کمتر.

تعداد کالری

ارزش کالری 100 گرم مغز گردو 655 کیلو کالری است.

غذاهای اصلی، غذاها، نوشیدنی های این غذا

آجیل به غذاها طعم می بخشد. آنها را می توان به صورت شور یا شیرین، خام یا پخته مصرف کرد آجیل، غذاهای اصلی – گردو را می توان در سالاد نیز مصرف کرد: والدورف ضروری ترکیبی از اندیو، سیب و گردو است. همچنین می‌توان آن را با اسفناج، تکه‌های مرکبات و بیکن سرو کرد. گردوی آسیاب شده مخلوط با کمی گشنیز می‌تواند جایگزین آرد سوخاری برای کتلت‌های نان‌شده یا فیله‌های ماهی شود.– این میوه همچنین چاشنی برنج، مرغ یا سبزیجات و همچنین سوپ‌ها را افزایش می‌دهد. و موسلی.– روغن گردو، بسیار معطر و کمی شیرین، برای چاشنی غذاها یا سالادها استفاده می شود. سه قطره برای بهتر کردن طعم کتلت مرغ در پاپیلوت یا سبزیجات بخارپز کافی است.– سس گردو همراه با غذاهای ماکارونی و سبزیجات است.– گردوی کوبیده شده به عنوان اسپری استفاده می شود.– گردوی شراب و مغز گردو به عنوان یک خوراکی بسیار محبوب هستند. در اغذیه فروشی ها می توان شیشه های ترشی آجیل را یافت. به عنوان پیش غذا ایده آل است، آنها مانند ترشی یا پیاز خورده می شوند. گردو در سالاد میوه معجزه می کند. آنها شیرینی هایی مانند کیک، پای، کلوچه یا براونی را تزئین می کنند. پای شربت گردو و افرا در کبک بسیار شناخته شده است، گردو را می توان با پنیرهایی مانند روکفور و پنیر بزی نیز سرو کرد.

اهمیت تغذیه و سلامت

– مصرف آجیل اثر پیشگیرانه در برابر سرطان دارد. آنتی اکسیدان های موجود در آن اثرات مضر رادیکال های آزاد را در بدن کاهش می دهد. در میان تمام سبزیجات، گردو از نظر محتوای آنتی اکسیدان در جایگاه دوم قرار دارد. حاوی حدود ده ترکیب فنلی مانند الاژیک و اسید گالیک است. عملکرد هماهنگ ملاتونین، ویتامین E و سایر آنتی اکسیدان ها نقش ضد سرطانی گردو را افزایش می دهد. اسیدهای چرب غیراشباع چندگانه از جمله امگا-3 بیش از 70 درصد از لیپیدهای موجود در گردو را تشکیل می دهند. اسید آلفا لینولنیک بیش از 20 درصد از این اسیدهای چرب را تشکیل می دهد. امگا 3 همچنین دارای عملکردهای ضد التهابی برای درمان مشکلات پوستی و روماتیسم است. غلظت بالای امگا 3 و امگا 6 پروفایل چربی خون را بهبود می بخشد.