سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا آجیل باعث چاق شدن یا کاهش وزن می شود؟

«من آجیل نمی‌خورم چون شما را چاق می‌کند» یکی از جملاتی است که اغلب از افرادی که می‌خواهند وزن کم کنند می‌شنوم. خرید اینترنتی آجیل اصفهان

 

این افسانه توسط صنایع غذایی و توسط پزشکانی ایجاد شد که استدلال می کردند چربی ها باعث چاق شدن شما، کلسترول بالا و حتی بیماری های قلبی عروقی می شوند.

 

و از آنجایی که آجیل سرشار از چربی است، نتیجه گرفته شد که چاق کننده هستند و به خصوص در رژیم های غذایی برای کاهش وزن باید از مصرف آنها پرهیز کرد.

 

با این حال، در سال های اخیر، مطالعه پس از مطالعه نشان داده است که شیطان ساختن این غذاها ناعادلانه بوده است.

آنها نه تنها شما را چاق نمی کنند، بلکه حتی می توانند به کاهش وزن کمک کنند. ناگفته نماند که فواید بسیار آن برای مغز، پوست، قلب و پوست و سایر موارد ذکر شده است.

 

صبر کن درست خوندم؟ چاق نمی شوید و می تواند به کاهش وزن کمک کند؟

 

بله درست خوانده اید. فوراً چگونگی آن را توضیح خواهم داد. خرید اینترنتی پسته تازه و ارزان

 

آجیل چیست و از کجا می آید؟

میوه های خشک، در انگلیسی آجیل، غذاهای کالری دار و سرشار از مواد مغذی و عناصر کمیاب هستند که ترکیب آن کمتر از 50 درصد آب است.

 

فهرست شناخته شده ترین آجیل ها عبارتند از: بادام، بادام هندی (یا بادام هندی)، فندق، بادام زمینی (یا بادام زمینی)، شاه بلوط، گردو پوست کنده (یا کالیفرنیا)، پسته، آجیل کاج، تخم کدو تنبل، دانه کنجد و تخمه آفتابگردان.

 

سپس، موارد دیگری که در مناطق خاصی از کره زمین رایج تر هستند، مانند آجیل ببر و جوز هندی، از برزیل، ماکادمیا یا اسپند وجود دارد.

 

آنها مستقیماً از بذر گیاهان خاص، پس از خارج کردن آنها از پوسته غیرخوراکی محل تشکیل آنها یا حتی از زمین، به دست می آیند. مثلاً در مورد بادام زمینی همینطور است. بادام زمینی در واقع یک حبوبات است اما به دلیل ویژگی های تغذیه ای در این دسته قرار می گیرد.

 

آنها اغلب با میوه های خشک، کم آب یا خشک اشتباه گرفته می شوند، اما آنها یکسان نیستند. این میوه ها مربوط به میوه های عرضه شده توسط گیاه یا درخت است و پس از برداشت، برای افزایش عمر مفید آنها، خشک یا استخراج می شوند.

 

حالا بیایید ببینیم اگر هر روز آجیل بخورید چه اتفاقی می افتد.

 

 

خواص و فواید آجیل برای سلامتی چیست؟

هم دانه ها و هم آجیل ها مملو از مواد مغذی ضروری هستند که به ما اجازه می دهد از سلامتی لذت ببریم.

 

به لطف خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی آن، خوردن روزانه گردو خام فواید سلامتی زیادی دارد، زیرا می تواند به موارد زیر کمک کند:

 

کاهش وزن و کاهش خطر چاقی (به شرطی که بیش از حد مصرف نشود).

بهبود سلامت روده

با رادیکال های آزاد و پیری زودرس مبارزه کنید.

کاهش التهاب، هم در افراد سالم و هم در شرایط جدی.

کلسترول HDL "خوب" را افزایش دهید.

کلسترول LDL و تری گلیسیرید "بد" را کاهش دهید.

کاهش فشار خون و خطر بیماری قلبی.

جلوگیری از سندرم متابولیک و دیابت نوع 2.

 

آیا آجیل باعث چاق شدن یا کاهش وزن می شود؟

مانند هر غذای دیگری، خوردن آجیل خشک یا دودی به طور پیش فرض باعث چاق شدن یا کاهش وزن نمی شود. اما چیزی که تفاوت را ایجاد می کند، کل سبک زندگی است: سطح فعالیت بدنی و سایر مواد غذایی در رژیم غذایی، از جمله.

 

اما در مورد آجیل صحبت می کنیم، آنها در واقع کاهش وزن را افزایش می دهند و به شما امکان می دهند چربی های شکم را حتی بدون رژیم گرفتن از بین ببرید. زیرا؟

 

علیرغم اینکه غذاهای پرکالری هستند، بخش زیادی از چربی های آنها تک غیراشباع و چند غیراشباع هستند. این اسیدهای چرب ضروری امگا 3 برای سلامتی، افزایش سیری و کاهش گرسنگی بسیار مفید هستند. بنابراین، احتمالاً پس از خوردن آجیل، کالری کمتری در طول روز مصرف خواهیم کرد.

 

پس از آن، بدن تمام کالری خود را جذب نمی کند، اما مقداری از چربی در طول هضم در دیواره فیبری میوه به دام می افتد.

 

برای اینکه ایده ای به شما بدهم، بدن ما بین 5 تا 21 درصد کالری کمتری نسبت به کالری های ذکر شده در ارزش غذایی بسته جذب می کند. به عنوان مثال، در 28 گرم یا 1 اونس بادام خام، بدن ما 129 کالری از 170 کالری نشان داده شده را جذب می کند. البته به شرطی که میوه خشک طبیعی باشد و با رایحه یا شیرین کننده هایی مانند عسل مخلوط نشود.