سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اتوماسیون صنعتی، درمانی برای همه گیری؟ به همین راحتی نیست

آیا صنعت آینده در برابر بحران کووید-19 انعطاف پذیرتر بوده است؟ آیا واقعا روبات ها به ادامه تولید کمک کرده اند؟ خرید و قیمت اینورتر تکفاز L"Usine Nouvelle برای ارزیابی اولیه با شرکت های مختلفی با عنوان "ویترین های صنعت آینده" تماس گرفته است.

 

برای مشترکین رزرو شده است

ناتان مان و گوتیه ویرول

 

15 ژوئن 2020 \ 10:51 ق.ظ.

  6 دقیقه خواندن

واکنش نشان دهید

اتوماسیون صنعتی، درمانی برای همه گیری؟ خیلی ساده نیست © دلتا دور

علیرغم فرآیند تولید رباتیک، دو کارخانه دلتا دور به مدت سه هفته تعطیل شدند تا تولید خود را سازماندهی کنند. (عکس قبل از همه گیری گرفته شده است)

 

زنجیره تامین، تولید، مراکز فروش... در حالی که بحران کووید-19 صنعت را دوباره در کانون توجه قرار داده است، آسیب پذیری های آن را نیز برجسته کرده است. در گرماگرم همه‌گیری، سپس در بحث‌های پیرامون تغییر مکان تولید در آینده، صنعت آینده که توسط روبات‌ها و تجزیه و تحلیل خودکار داده‌ها تقویت شده است، گاهی اوقات به عنوان یک راه‌حل معجزه‌آسا معرفی شده است.

 

برای درک بهتر پتانسیل Industry 4.0، L"Usine Nouvelle با چندین کارخانه با عنوان "ویترین های صنعت آینده" تماس گرفت تا بفهمد که این همه گیری چگونه آنها را تحت تاثیر قرار داده است.

 

یک سلاح مفید در صنایع غذایی

 

مشاهده اول: ربات ها و اتوماسیون صنعتی - بنا به تعریف مصون از کووید-19 - در برخی موارد امکان حفظ تولید را فراهم کرده اند. قیمت اینورتر سه فاز مانند فرآوری محصولات کشاورزی، کارخانه هایی با تولید بسیار خودکار توانسته اند از آن بهره ببرند تا سر خود را بالاتر از آب نگه دارند.

 

فرانسوا دوکسن، مدیر کل La Normandise می گوید: «از زمان شروع همه گیری حتی یک ساعت هم تولید را متوقف نکرده ایم. اتوماسیون کارخانه را حفظ کرده است.» کارخانه ای که در کالوادوس قرار دارد و توسط اتحاد برای صنعت آینده در اوایل سال 2020 برچسب گذاری شده است، غذای سگ و گربه را پردازش و بسته بندی می کند. تولیدی که برای جلوگیری از هجوم صاحبان حیوانات خانگی گرسنه به سمت محصولاتی که برای مصرف انسان در نظر گرفته شده اند، ضروری است.

 

 

علیرغم تنش‌ها بر سر عرضه مواد اولیه و غیبت (کم)، کارخانه به تولید مقدار خود ادامه داد. فرانسوا دوکسن می‌گوید: «تنها خطوط دستی که تنها یک درصد از تولید را تشکیل می‌دهند، متوقف شده‌اند».

 

"هیچ کارخانه ای تمام اتوماتیک نیست"

 

اما در بسیاری از موارد، تولید شامل عملیات مونتاژ، حمل و نقل یا حتی تعمیر می شود که تخصص نیروی کار و انسانی در آن محور باقی می ماند. از جمله برای راه اندازی ماشین آلات. این مشاهداتی است که توسط دلتا دور، متخصص اتوماسیون خانگی مستقر در ایل ویلن، با عنوان "صنعت ویترین آینده" در سال 2017 انجام شده است. خروجی

 

ربات‌های ما تا حدی کمک کرده‌اند، اما نمی‌توانند همه کار را انجام دهند: هیچ کارخانه‌ای کاملاً خودکار نیست و هر روز مشکلی پیش می‌آید - یک قطعه گیر می‌کند، باید درپوش را باز کنید... - و به آن نیاز دارید. پاسکال پورتلی، مدیر عملیات شرکت، توضیح می دهد. او فهرست می‌کند: «هیچ شرکتی وجود ندارد که بتوان آن را کاملاً از راه دور کنترل کرد و مهارت‌های کلیدی خاصی را نمی‌توان تا بی نهایت تکرار کرد. اگر دو متخصص شما آنجا نباشند، زیرا آنها بیمار هستند یا باید از کودکان مراقبت کنند، ربات نمی چرخد.

 

ما 4.0 هستیم، اما 100? خودکار نیستیم. مونتاژ همچنان یک فعالیت دستی است. مدیری که برای او «کارخانه ای با 25 درصد اپراتور کمتر متصل است»، در صورت مواجهه با بحران، «قسمت دیجیتال در حال تطبیق است و AGV ها قطعات را دریافت می کنند»، مشکلات تامین و غیبت فعالیت کارخانه ها را محدود می کند. نمی تواند کار کند».