سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا یخچال من غذا را منجمد می کند؟

گاهی اوقات، ممکن است برخی از اقلام را در یخچال خود منجمد یا خیلی سرد بیابید، نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ در اصفهان در حالی که فقط باید خنک نگه داشته شوند. اگر مواد غذایی در یخچال شما در حال یخ زدن است، یخچال در دمای خیلی پایین نگهداری می شود. دو دلیل اصلی وجود دارد که یخچال به جای سرد نگه داشتن غذا، غذا را منجمد می کند.

 

موقعیت تهویه

در پشت اکثر مدل های یخچال دریچه ای وجود دارد که هوای خنک از آن خارج می شود تا تمام مواد غذایی سرد بماند. اگر غذا خیلی نزدیک به این دریچه قرار گیرد، ممکن است خیلی سرد شود و در نهایت یخ بزند. یخچال خود را برای حداکثر بازده تهویه پر نگه دارید، اما غذا را حداقل 12.5 سانتی متر از دریچه دور نگه دارید تا از یخ زدن آن جلوگیری شود.

 

ترموستات داخلی

در صورت یخ زدن مواد غذایی ممکن است ترموستات داخلی یخچال خراب شود. دمای مناسب یخچال در هر موقعیتی زیر 4.5 درجه سانتیگراد است، اما همیشه بالاتر از نقطه انجماد که 0 درجه سانتیگراد است. یخچال دارای یک ترموستات داخلی است که به طور خودکار یخچال را در دمای ایده آل نگه می دارد و در صورت افزایش دما باعث خنک شدن آن می شود. . اگر ترموستات خراب شود یا طوری تنظیم شود که یخچال را در دمای نامناسب نگه دارد، ممکن است یخچال خیلی سرد شود. ترموستات ها را می توان به صورت دستی تنظیم مجدد کرد. با این حال، اگر دمای یخچال را روی دمای ایده‌آل تنظیم کرده‌اید، اما غذا هنوز یخ می‌زند، ممکن است لازم باشد آن را در یخچال خود تعویض کنید.

 

چالش ها و مسائل

اکثر غذاهایی که نیاز به سرد شدن دارند، مانند شیر و مشتقات، نوشیدنی ها و باقیمانده های غذا را می توان به راحتی منجمد کرد و در صورتی که یخچال هر نوع غذایی را منجمد کرد، بدون هیچ مشکلی در یخچال یخ زدایی کرد. با این حال، غذاهایی مانند میوه ها و سبزیجات اگر منجمد یا نیمه منجمد شوند و سپس ذوب شوند، می توانند بافت خود را از دست بدهند، نرم یا اسفنجی شوند و راحت تر فاسد شوند.

 

معاونت

اگر به نظر می رسد نه دماسنج و نه موقعیت هواکش مشکلی ندارند، ممکن است یخچال شما نیاز به سرویس داشته باشد. ممکن است نشتی مبرد یا مشکلات دیگری در یخچال وجود داشته باشد که در خانه قابل تعمیر یا تنظیم نباشد، اما در بسیاری از موارد ممکن است تحت ضمانت سازنده باشد.