سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چگونه کولر گازی دیواری نصب کنیم؟

همانطور که اکثر کولرها بر روی دیوار نصب می شوند (مدل های اسپلیت و اینورتر)، نمایندگی نصب کولر گازی در اصفهان فرآیند نصب نیز بسیار شبیه به مواردی است که قبلاً در مورد آنها صحبت شد.

 

اما ما گام به گام مختصری را آماده کرده ایم که به شما کمک می کند جزئیات اصلی را هنگام نصب کولر گازی دیواری به خاطر بسپارید:

 

دفترچه راهنما را بخوانید و مطمئن شوید که مکان انتخابی تمام توصیه‌ها را برآورده می‌کند.

 

سوراخ دیوار را با توجه به اندازه کولر گازی ایجاد کنید.

یک قاب، نوعی قاب در اطراف دیوار نصب کنید.

دستگاه را در جای خود محکم کنید و مطمئن شوید که در جای خود محکم است.

اطراف تجهیزات را ببندید و مطمئن شوید که هوا از اتاق خارج نمی شود. برای این فرآیند از نوارهای فوم استفاده کنید.

بررسی کنید که آیا دستگاه یک خروجی انحصاری برای آن دارد یا خیر.

 

چگونه کولر گازی را روی دیوار چوبی نصب کنیم؟

 

نصب تهویه مطبوع بر روی دیوارهای چوبی از همان الگوی نصب بر روی دیوارهای بنایی پیروی می کند که قبلاً مشاهده کردیم. تنها تفاوت این است که خانه های چوبی نیاز به طراحی حرارتی متفاوتی دارند که بر نوع تهویه مطبوع که باید در این محیط ها استفاده شود تأثیر می گذارد.

 

اگر برای یک خانه بنایی محاسبه 600 BTU در هر متر مربع را در نظر بگیریم، برای خانه های چوبی باید ویژگی های اصلی را ارزیابی کرد تا عدد توان نزدیک به ایده آل برای آن محیط به دست آید.

 

به گفته کارشناسان، نکته این است که ابعاد حرارتی برای محیط‌های با دیوارهای چوبی از نسبت محاسباتی پیروی می‌کند که 10 تا 15 درصد قدرت بیشتری نسبت به محیط‌های بنایی در نظر می‌گیرد.

 

در صورتی که دیوارها دوبل و دارای پوشش حرارتی مناسبی باشند، ممکن است به جای 600 بی تی یو، 800 بی تی یو برای محاسبه در نظر گرفته شود. اما این مقدار فقط در صورتی قابل استفاده است که مکان تا سه متر ارتفاع داشته باشد. در صورتی که محیط فاقد سقف باشد و ارتفاع سقف شش متر باشد، مقدار در نظر گرفته شده در محاسبه باید 1600 BTUS باشد.

 

یکی دیگر از تفاوت های نصب کولر بر روی دیوار چوبی، زیبایی سوراخ دیوار است، زیرا اگر دیوارها ساده باشند، اتصالات نمایان می شود.

 

مراقبت مهمی که قبل از نصب باید انجام شود این است که بررسی کنید که هیچ شکافی در چوب وجود نداشته باشد، زیرا می تواند گردش هوا در محیط را مختل کند و خنک کننده را مختل کند.

 

پیش نصب تهویه مطبوع چیست؟

با رواج تهویه مطبوع، برخی از شرکت های ساختمانی در حال حاضر املاک خود را از ایجاد پروژه معماری، برای نصب دستگاه آماده می کنند، با پیش بینی همه چیزهایی که لازم خواهد بود، چیزی که ما آن را پیش نصب تهویه مطبوع می نامیم.

 

پیش نصب تهویه مطبوع شامل قسمت سیم کشی، لوله ها و بریدگی های روی دیوار است تا کار نصب دستگاه را آسان تر کند و همه چیز را چابک تر کند.

 

بنابراین، مداخلات در بنایی، برق و لوله کشی، رنگ آمیزی و تکمیل کنار گذاشته می شود، زیرا سازه از قبل آماده دریافت تهویه مطبوع است که به حفظ ملک کمک می کند.

 

برای تشخیص اینکه آیا پیش نصب به درستی انجام شده است یا خیر و برای جلوگیری از سردرد، می توانید ملک را با همراهی یک متخصص فنی بررسی کنید و وجود عناصر زیر را ارزیابی کنید:

 

جعبه انتظار تعبیه شده در دیوار؛

نوک لوله های مسی عایق حرارتی، با انتهای مهر و موم شده و ترجیحا تحت فشار نیتروژن.

انتهای لوله با یک هسته صاف به قطر 25 میلی متر، حاوی سیم راهنما و منتظر اتصال زهکشی و قسمت الکتریکی.

گیج و ضخامت لوله های مسی با توجه به ابعاد حرارتی محل نصب مناسب است.

اندازه فضاهای در نظر گرفته شده برای واحدهای داخلی و خارجی متناسب با اندازه تجهیزات.

حداقل فضاهای فاصله ارتفاع، عرض و عمق تعیین شده توسط سازنده.

حفاظت الکتریکی با قطع کننده مدار جداگانه برای هر تهویه مطبوع؛

شبکه زهکشی متصل به فاضلاب طوفان و ساخته شده از لوله های پی وی سی با گیج متناسب با حجم و فاصله جریان آب.