سفارش تبلیغ
صبا ویژن

از کدام آجیل هندی می توانید برای کاهش وزن استفاده کنید؟

بادام هندی آجیل بو داده

 

بادام هندی بهترین آجیل برای کاهش وزن است.

 

بادام هندی دارای بافتی ترد و کرمی است که هم با غذاهای شیرین خرید تخمه هندوانه اصفهان و هم با غذاهای شور ترکیب می شود. می توانید آنها را برشته، خام و به عنوان کره آجیل میل کنید.

بادام هندی حاوی منبع خوبی از پروتئین، فیبر، منیزیم، منگنز، کربوهیدرات و ویتامین K است.

چندین مطالعه بررسی کرده اند که بهترین آجیل علائم سندرم متابولیک را برای کاهش وزن بهبود می بخشد.

آجیل نمکی بو داده شده بادام فواید خاصی برای سلامتی شما به ارمغان آورده است.

بادام با طعم و مواد مغذی چشمگیرش بسیار محبوب است. می توانید آنها را خام، بو داده، کره بادام و شیر بادام مصرف کنید.

آنها سرشار از ویتامین E هستند و بنابراین خاصیت آنتی اکسیدان های موجود در آنها را دارند. از غشای سلولی محافظت می کند و از طریق آسیب اکسیداتیو یک لایه محافظ ایجاد می کند.

بادام همچنین می تواند سطح قند خون را کنترل کند. سرشار از چربی، پروتئین و فیبر است. افراد بدون دیابت نیز می توانند بادام مصرف کنند زیرا سرشار از منیزیم است.

می تواند سطح کلسترول را کاهش دهد و خطر بیماری قلبی به طور خودکار کاهش می یابد.

بادام ممکن است با حمایت از رشد باکتری های مفید روده، از جمله گونه های لاکتوباسیلوس، سلامت روده را تقویت کند.

نمک بو داده پسته

 

آجیل شور بو داده پسته از دیگر منابع غنی سلامتی است. مزایایی را ارائه می دهد که می تواند سیستم ایمنی و سبک زندگی را کنترل کند.

 

پسته آجیل پر جنب و جوشی است که سرشار از مواد مغذی است اما چربی و کالری کمتری نسبت به سایر آجیل های هندی برای کاهش وزن دارد.

آجیل شور بو داده برای کنترل سفر کاهش وزن است. می تواند اشتها را کاهش دهد و بنابراین به کاهش سطح کالری کمک می کند و مشکل چاقی به شدت کاهش می یابد.

مشکل سطح قند خون نیز به طور خودکار کاهش می یابد زیرا سرشار از فسفر است. مصرف منظم آن سطح کلسترول را به راحتی کاهش می دهد، اگرچه منبعی غنی از ویتامین E، B1 و B6 است.

علاوه بر این، پسته سرشار از ترکیبات گیاهی مانند کاروتنوئیدهای لوتئین و زآگزانتین و همچنین فلاونوئیدها است که همگی دارای خواص آنتی اکسیدانی و ضد التهابی قابل توجهی هستند.

مغز گردو

 

  مغز گردو با فواید متعددی برای سلامتی مرتبط است و دارای خواص مغذی قابل توجهی است.

 

  این آجیل منبع عالی مس هستند، ماده معدنی که نیاز به تولید آنزیم های دخیل در تولید انرژی و سنتز انتقال دهنده های عصبی دارد.

 

اولین مزیت این است که سرشار از آنتی اکسیدان است. می تواند خاصیت اکسیداتیو به سطح کلسترول بد اضافه کند. این به شما کمک می کند تا با بیماری های عروقی مبارزه کنید.

اسیدهای چرب امگا سه منبع خوبی از گردو هستند. بر اساس یک مطالعه، گردو می تواند 10 درصد از بیماری های قلبی را کاهش دهد و سلامتی بهتری به شما بدهد.

همچنین می‌تواند التهاب را که شامل بیماری‌های قلبی، بیماری‌های دیابت نوع 2 و سرطان است، کاهش دهد. هر نوع عفونت باکتریایی نیز در صورت مصرف منظم کاهش می یابد.

کدام دانه های بوداده هندی برای کاهش وزن بهتر است؟

تخم کدو برشته شده

 

تخمه برشته شده کدو تنبل نوعی محصول ارگانیک است و بر بدن شما تأثیر منفی نمی گذارد.

 

همچنین از سطح کلسترول حمایت می کند و بنابراین چربی های تک غیر اشباع و چند غیر اشباع می توانند سطح کلسترول بد اکسید شده را کنترل کنند.

حاوی مواد مغذی مانند ویتامین B6 است. سطح خونی که اکسیژن را به سلول ها و بافت های مختلف می رساند را کنترل می کند. به طور خلاصه و دقیق می توان گفت سیستم ایمنی و سیستم عصبی در وضعیت مناسبی قرار دارند.

تخمه آفتابگردان بوداده

 

دانه های آفتابگردان بهترین صندلی تقویت کننده سیستم ایمنی هستند. برخی از فواید سلامتی به شرح زیر است

 

تقویت کننده سیستم ایمنی در تخمه آفتابگردان برشته نمکی به دلیل وجود ویتامین E و روی وجود دارد. این می تواند در برابر عفونت و بیماری محافظت کند و شما را از آن عاری از سلول نگه دارد. روی می تواند نوع التهاب، آلرژی را کاهش دهد و سیستم ایمنی را به شدت افزایش دهد.

همچنین می‌تواند دیابت را با کاهش سطح قند خون فردی که قبلاً بیمار دیابتی است، مدیریت کند.

دانه هایی که می توانند عملکرد مغز را تقویت کنند و خلق و خو و تمرکز را برای تقویت حافظه بهبود بخشند، چیزی جز تخمه آفتابگردان نیستند.

دانه خربزه

 

دانه های خربزه برای فواید سلامتی نیز مفید هستند. نگاهی به زیر بیندازید

 

مشکل چاقی به شدت افزایش یافته است و به همین دلیل دانه های خربزه می توانند وزن را کاهش دهند و تناسب اندام بهتر و بدنی سالم را به ارمغان بیاورند. انرژی می دهد و کاهش وزن فضای آن را به شدت نشان می دهد.

به عنوان نیروگاه انرژی نیز مصرف می شود. تجزیه پروتئین ها، چربی های موجود در غذا می تواند به ساخت عضلات کمک کند. دانه های خربزه انرژی فوری را فراهم می کند و بنابراین می توان آنها را به راحتی مصرف کرد.