سفارش تبلیغ
صبا ویژن

این صنایع احتمالاً توسط هوش مصنوعی تغییر می کنند

 

2018/10/18 نوآوری‌های مربوط به ربات‌ها و شبیه‌سازی ساختارهای لیست قیمت اینورتر هایتک     HiTEK تصمیم‌گیری انسان‌مانند به طور فزاینده‌ای اهمیت پیدا می‌کنند و زندگی روزمره ما را متحول می‌کنند. در نتیجه، دنیای کار نمی تواند در دراز مدت در برابر تغییرات مقاومت کند. اما این به چه صورت است و کدام صنایع تحت تأثیر هوش مصنوعی و فرآیندهای اتوماسیون مرتبط هستند؟

برچسب‌ها همکاری انسان و ربات بازار کار هوش مصنوعی اتوماسیون گرافیکی پردازش بین بخش توسعه بازار بین بخش آینده چشم انداز کار پلاتزر کامپوننت GMBH

بر اساس مطالعه ای که توسط McKinsey در سال 2017 انجام شد، برخی از صنایع بزرگ – به درجات مختلف – تحت تأثیر هوش مصنوعی و اتوماسیون فرآیندهای مختلفی قرار خواهند گرفت که این امکان را فراهم می کند. تغییراتی که بازار کار دستخوش آن می شود می تواند بر مراحل کاری فردی تا کل گروه های حرفه ای تأثیر بگذارد. در این زمینه، غذا شناسی به طور خاص خودنمایی می کند - وظایف و مشاغل در این صنعت دارای پتانسیل اتوماسیون بسیار بالای 72 درصد است.

مهمان نوازی باقی می ماند

با این حال، نگرانی های احتمالی در مورد اینکه این حرفه که به مهمان نوازی معروف است، انسانیت خود را از دست بدهد، می تواند تا حد زیادی برطرف شود. وظایفی که توسط دست های رباتیک انجام می شود عمدتاً مربوط به فرآیندهای لجستیکی در پس زمینه است، اما نه آشپزخانه یا خدمات. بخش آموزش، که کمترین درصد پتانسیل اتوماسیون برای آن (32 درصد) را می توان در مقایسه فعلی شناسایی کرد، همچنان عمدتاً بر هوش انسانی در آلمان متکی است. با این حال، به طور کلی، رونق در روبات های خدماتی کاهش نمی یابد.

 

با پتانسیل اتوماسیون به ترتیب 55 و 53 درصد، صنعت و تجارت نمونه های دیگری از حوزه هایی هستند که به شدت تحت تأثیر هوش مصنوعی هستند.

 

ارزیابی اثرات

پیامدهای احتمالی ناشی از تغییرات مبتنی بر هوش مصنوعی در بازار کار ماهیت مثبت و منفی دارند. در حالی که صنایع آسیب دیده نگرانی هایی را در مورد "از دست دادن کنترل" و از دست دادن شغل خود ایجاد می کنند، فرصت ها نیز آشکار می شوند. در آینده، ربات‌ها می‌توانند در درجه اول فعالیت‌های یکنواخت را به دست بگیرند و در نتیجه به بشریت کمک کنند تا وظایف جدید بیشتری را برای خود کشف کند.

 

علاوه بر این، این امر می‌تواند افراد را از مکان‌های کاری خطرناک مانند کارگاه‌های ساختمانی دور نگه دارد و از خطر آسیب‌دیدگی جلوگیری کند. بنابراین ایجاد مشاغل جدید و همچنین افزایش امنیت (فیزیکی) به عنوان مزایای تعیین کننده هوش مصنوعی در نظر گرفته می شود. با این حال، مطالعه موسسه اقتصادی آلمان در ژوئیه سال جاری به نتیجه متفاوتی می رسد: بر این اساس، اتوماسیون و دیجیتالی شدن به این معنا نیست که کارکنان تنها وظایف خلاقانه ای را انجام دهند در حالی که ماشین ها کارهای معمول را انجام می دهند.

 

اطلاعات جالب بیشتر در مورد دنیای کار خودکار آینده و صنایع تحت تأثیر را می توان در اینفوگرافیک RS Components زیر یافت.