سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا اتوماسیون صنعتی معایبی دارد؟

به خصوص در مورد استفاده از ربات ها، معایبی نیز وجود دارد. در اینجا چند نمونه: نمایندگی اینورتر ال اس در اصفهان

 

خرید آنها بسیار گران است. برنامه نویسی اضافی در محل اغلب زمان زیادی می برد.

به متخصصان مناسبی نیاز است که با اتوماسیون و ربات ها آشنا باشند و همچنین بتوانند تعمیر و نگهداری و تغییرات را از طریق به روز رسانی نرم افزار مدیریت کنند.

با افزایش استفاده از هوش مصنوعی (AI)، سیستم ها و روبات ها هوشمندتر می شوند. این سوال زمانی باقی می ماند که آنها از مردم سبقت بگیرند و به معنای منفی به طور مستقل حرکت کنند.

به خصوص در زمینه اتوماسیون مهم است که کارمندان را با خود ببرید. برای بسیاری، ترس از دست دادن شغل خود نقش اصلی را ایفا می کند. بنابراین شرکت ها باید از قبل از پذیرش لازم اطمینان حاصل کنند.

اینها روندهای اتوماسیون هستند

در حال حاضر روندهایی در اتوماسیون وجود دارد. اولین تمرکز روی داده ها و نرم افزار است. آنها همچنین اغلب به عنوان طلای Industry 4.0 یا Smart Factory توصیف می شوند. بنابراین راه‌حل‌های مبتنی بر داده، و نه تنها برای شرکت‌های متوسط، مورد علاقه بزرگی هستند. این شامل موارد دیگر، استفاده معقول از داده های حسگرها می شود. به این ترتیب می توان زمان های خرابی را کاهش داد، کیفیت محصول را بهبود بخشید یا درجه اتوماسیون را افزایش داد. این امر با افزایش چشمگیر آگاهی از امنیت بیشتر فناوری اطلاعات همراه است.

 

ارتباطات صنعتی نیز یک گرایش در اتوماسیون محسوب می شود. اکنون راه‌حل‌های مختلفی برای این موضوع وجود دارد: اترنت صنعتی هنوز بهترین راه‌حل در نظر گرفته می‌شود، اما استاندارد رادیویی موبایل 5G یا راه‌حل‌های هوشمند مانند شبکه حساس به زمان (TSN) نیز اهمیت فزاینده‌ای پیدا می‌کنند. این در مورد خداحافظی با راه حل های سخت افزاری به طور کلی و اتکای صرف به نرم افزار نیست، بلکه در مورد اتصال هر دو جهان است.

 

پلتفرم ها و اکوسیستم ها به عنوان روند دیگری در اتوماسیون دیده می شوند. در حالی که در حال حاضر در فناوری اطلاعات استفاده از سیستم‌ها و پلتفرم‌های باز استاندارد است، صنعت تولید هنوز در مراحل ابتدایی خود است. با این حال، به گفته کارشناسان، دقیقاً این دو گزینه هستند که سریعتر از هر موضوع دیگری دنیای اتوماسیون را به جلو می برند. می توان فرض کرد که راه حل های اتوماسیون، قطعات و سیستم های درایو همچنان به دنیای دیجیتال متصل می شوند. نمایشگاه تجاری پیشرو برای فناوری اتوماسیون به عنوان یک نقطه گردهمایی مهم صنعت در نظر گرفته می شود و نمایشگاه تجاری نیز هر ساله آخرین تحولات را با موضوع اصلی خود برجسته می کند.