سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یخچال فریزر نیست؟ در اینجا ببینید چه چیزی را باید بررسی کنید و چ

خانه / یخچال فریزر نیست؟ در اینجا ببینید چه چیزی را باید بررسی کنید و چگونه آن را برطرف کنید نمایندگی تعمیر یخچال ال جی در اصفهان

 

یخچال یخ نمی زند؟ در اینجا مواردی که باید بررسی کنید و چگونه آن را برطرف کنید، آورده شده است

ارسال شده توسط: alanpereira در مقالات 29 آوریل 2022 0 نظر

متوسط ??عمر مفید یک یخچال حدود 17 سال است. آیا تا به حال متوجه شده اید که یک روز یخچال شما خنک نمی شود؟ این یک وضعیت آزاردهنده و بسیار پیچیده است، زیرا این وضعیت در دستگاه خطر خراب شدن غذای داخل و در نهایت ایجاد آشفتگی در خانه شما را دارد.

با این حال، مشکل داشتن لوازم خانگی طبیعی است. نترسید - ممکن است بتوانید آن را برطرف کنید!

 

این راهنما به شما امکان می دهد یخچال خود را به حالت عادی برگردانید. به قسمت های حیاتی برای بررسی و نحوه تعمیر آنها اشاره می کند. ممکن است چندین چیز وجود داشته باشد که به درستی کار نمی کند.

 

می خواهید بدانید که در مرحله بعد چه کاری انجام دهید؟ در اینجا مراحلی وجود دارد که باید هنگام پیدا کردن یخچال معیوب انجام دهید.

 

1. دوشاخه برق را بررسی کنید

به احتمال زیاد دوشاخه برق به اندازه کافی خوب کار نمی کند. تامین برق برای هر وسیله ای ضروری است. نگاه دقیق به سیستم قدرت باید در اولویت باشد.

 

قبل از اینکه به فکر تماس با یک تکنسین باشید، مطمئن شوید که سیستم برق شما به درستی کار می کند. بدون منبع تغذیه، ممکن است کمپرسور یخچال شما کار نکند. تاثیر این؟ ممکن است غذای شما را به درستی ذخیره نکند.

 

یک سیم شل، تماس بد یا یک سوکت معیوب می تواند دلیل غیرعادی بودن همه چیز باشد. دوشاخه یا سیم برق را ببندید تا یخچال غذای شما را خراب نکند.

 

2. ترموستات را تنظیم کنید

داشتن ترموستات معیوب یا خارج از موقعیت می تواند دلیل کار نکردن یخچال شما باشد. ممکن است هنگام تمیز کردن یا دست زدن به مواد، با ترموستات تداخل داشته باشد. تعمیر ترموستات اگر آسیبی نبیند باید ساده باشد.

 

ممکن است ترموستات شما برای دمای بالاتر از حد متوسط ??پمپ شده باشد. بسیاری از مدل های یخچال دارای دستگیره هایی هستند که برای افزایش یا کاهش دما استفاده می شود. اگر دکمه تکان خورده باشد، ممکن است دمای یخچال شما را افزایش دهد و اثر خنک کننده را کاهش دهد.

 

تنها کاری که باید انجام دهید این است که تنظیمات ترموستات (به دفترچه راهنما مراجعه کنید) را به حالت عادی برگردانید و عملکرد بهینه را از سر خواهد گرفت.

 

3. تمیز کردن دهانه های داخلی

دلیل خرابی یخچال شما شاید به دلیل عدم گردش هوای مناسب باشد. حرکت هوا در فرآیند خنک سازی یخچال حیاتی است. هوا باید آزادانه به داخل محفظه ها و بازگشت به کمپرسور جریان یابد - هر چیزی کمتر مشکل ساز است.

 

منافذی را در بخش های فریزر و یخچال پیدا کنید و هر چیزی را که ممکن است مانع آن شود، از خاک، آب و رنگ های ریخته شده بردارید. هیچ غذایی نباید مسیر دریچه ها را مسدود کند. همیشه سعی کنید دریچه ها را تمیز نگه دارید تا حداکثر خنک کننده و عملکرد مطلوب باشد.

 

دریچه های یخچال فریزر را تمیز کنید تا هوای خنک تری وارد قسمت یخچال شود. اگر مدل یخچال شما این دریچه‌ها را دارد، می‌توانید آنها را تمیز کنید تا جریان هوای خنک‌تری داشته باشید.

 

4. موتور زیر را بررسی کنید

قسمت عایق و ذخیره سازی را فراموش کنید. بخش اساسی یخچال، سیستم زیر آن است. این قسمتی است که تمام اجزای حیاتی مانند فن، کویل و کمپرسور را در خود جای داده است.

 

اینها قلب و ستون فقرات یخچال شما هستند و بدون آنها همه چیز بی معنی است. اگر یخچال شما به اندازه مورد نیاز خنک نمی شود، ممکن است یکی از این قسمت ها کثیف یا از موقعیت خارج شده باشد.

 

مکانیسم های زیر دستگاه را تمیز کنید و می توانید آن را به حالت کار بازگردانید. اجزای حیاتی پایین‌تر تحت تأثیر کثیفی یا گرد و غبار قرار می‌گیرند، که اوج عملکرد را دشوار می‌کند.

 

هنگام تمیز کردن، یخچال را خاموش کنید، تمام جزئیات را تمیز کنید و آن را روشن کنید. احتمالا متوجه تغییر خواهید شد. همیشه مطمئن شوید که به منبع تغذیه متصل نیست تا از برق گرفتگی جلوگیری شود.

 

از جاروبرقی با برس نرم برای پاک کردن کثیفی ها از سیم پیچ ها استفاده کنید. از مواد شیمیایی یا مواد سختی که ممکن است به سیم پیچ ها آسیب برساند استفاده نکنید.