سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا آجیل برای کنترل دیابت بسیار مفید است؟

آجیل ها سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و مواد مغذی مختلف هستند و ممکن است مغز گردو فسنجانی کیلویی چند به مدیریت دیابت نوع 1 و همچنین دیابت نوع 2 کمک کنند. آجیل می تواند به کنترل هیپوگلیسمی کمک کند و به افراد کمک کند تا از یک دوره هیپوگلیسمی جلوگیری کنند، برای یافتن دلیل آن به ادامه مطلب مراجعه کنید.

چربی های سالم

افراد مبتلا به دیابت بیشتر در معرض خطر ابتلا به بیماری قلبی در مراحل بعدی زندگی هستند. این خطر را می توان با جایگزینی چربی های اشباع شده ناسالم در رژیم غذایی با چربی های سالم چند غیراشباع و تک غیراشباع مانند آنهایی که در آجیل یافت می شود کاهش داد.

 

برخی از افراد مبتلا به دیابت نیز از جایگزینی برخی از غذاهای غنی از کربوهیدرات در رژیم غذایی خود با غذاهای غنی از چربی های تک غیراشباع سود می برند. همچنین نشان داده شده است که آجیل باعث بهبود سطح کلسترول و تری گلیسیرید افراد مبتلا به دیابت می شود.

 

آجیل های سرشار از چربی تک غیراشباع شامل ماکادمیا، بادام هندی، بادام، پسته و اسپند هستند. آجیل های سرشار از چربی غیراشباع چندگانه شامل گردو، فندق، آجیل کاج و آجیل برزیلی است. یکی از انواع چربی‌های غیراشباع چندگانه که به ویژه برای قلب مفید است، امگا 3 است - آجیل‌های سرشار از امگا 3 شامل گردو و اسپند است.

 

شاخص گلیسمی پایین

بادام هندی، شاه بلوط و گردو دارای شاخص گلیسمی (GI) پایینی هستند، به این معنی که کربوهیدرات موجود در آنها به آرامی توسط بدن تجزیه می شود. این منجر به افزایش آهسته و مداوم سطح گلوکز خون می شود که برای افراد مبتلا به دیابت مفید است. در حالی که GI سایر آجیل ها آزمایش نشده است، همه آجیل ها، به استثنای شاه بلوط، کربوهیدرات کمی دارند و پروتئین بالایی دارند. این بدان معنی است که آنها احتمالاً GI پایینی دارند، اما تحقیقات بیشتری برای تأیید این مورد نیاز است.

 

آرژنین

آرژنین یک آمینو اسید یا بلوک سازنده پروتئین است که در آجیل یافت می شود. نشان داده شده است که آرژنین به عملکرد موثرتر انسولین در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند. همچنین می تواند سلامت کلی رگ های خونی را بهبود بخشد و به پیشگیری از عوارض قلبی مرتبط با دیابت کمک کند.

 

 

فیبر

آجیل منبع فیبر است. رژیم غذایی سرشار از فیبر، به ویژه فیبر محلول، سطح گلوکز خون را بهبود می‌بخشد، به انسولین کمک می‌کند تا به طور مؤثرتری کار کند، و سطح کلسترول بد LDL و تری گلیسیرید را در افراد مبتلا به دیابت کاهش می‌دهد.

 

آنتی اکسیدان ها

آنتی اکسیدان های موجود در آجیل شامل ترکیبات فنلی، توکوترینول ها، لوتئولین و ترکیبات فلاونوئیدی است. همه اینها به جلوگیری از گرفتگی عروق و بهبود عملکرد دیواره رگ های خونی کمک می کند.

 

ویتامین E

رژیم غذایی کم ویتامین E با ایجاد دیابت نوع 2 مرتبط است. همچنین نشان داده شده است که ویتامین E به عملکرد موثرتر انسولین در افراد مبتلا به دیابت کمک می کند. یک وعده متوسط (30 گرم) آجیل، 20 درصد از نیاز غذایی توصیه شده برای ویتامین E را تامین می کند.

 

دیابت بارداری در بارداری (GDM)

افراد باردار ممکن است در معرض خطر ابتلا به دیابت بارداری (دیابت در دوران بارداری) باشند. یک مطالعه طولی نشان داد که مصرف بیشتر پروتئین حیوانی، به ویژه گوشت قرمز، به طور قابل توجهی با خطر بیشتر GDM مرتبط است. در مقابل، مصرف بیشتر پروتئین گیاهی، به ویژه آجیل، با خطر قابل توجهی کمتر مرتبط بود. برای مطالعه بیشتر در مورد آجیل در دوران بارداری اینجا را کلیک کنید.

 

 

برای لذت بردن از آجیل به عنوان بخشی از برنامه غذایی سالم برای مدیریت دیابت، موارد زیر را امتحان کنید:

در طول روز بادام یا پسته بخورید

بادام هندی یا شاه بلوط را از طریق سرخ کردنی بپاشید. دستور پخت مرغ را در اینجا ببینید.

آجیل ماکادمیا را تفت دهید و آنها را در سالاد بریزید. یک دستور العمل ساده سالاد با گردو را در اینجا ببینید.

پسته یا آجیل کاج را روی ماهی یا پاستا کبابی خرد کنید

گردو را در سس ماکارونی مورد علاقه خود له کنید

آجیل برزیلی یا گردو را روی میوه تازه و ماست خرد کنید

برای جایگزینی عالی برای کره بادام زمینی، هر آجیلی را پوره کنید

سیب زمینی یا کدو تنبل را با مخلوطی از بادام یا آجیل کاج و سبزیجات پر کنید

مخلوطی از هر آجیل را به مخلوط مرغ خود اضافه کنید.