سفارش تبلیغ
صبا ویژن

همه چیز درباره بادام هندی: فواید و دستور العمل های سلامتی

 

ترد و خوش طعم، بادام هندی همیشه به عنوان یک غذای خوش طعم! همچنین مغز گردو ایرانی سوپر یک غذای ضروری برای بازیابی قدرت بعد از تمرین یا کاهش کمی گرسنگی در طول روز است. اشتباه می کنیم اگر خود را از آن محروم کنیم، زیرا این میوه خشک سرشار از آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی است. اما این دانه روغنی از کجا می آید؟ بادام هندی چه فوایدی برای سلامتی ما دارد؟ چگونه می توان روزانه آن را در دستور العمل های مختلف مصرف کرد؟ چه مقدار بادام هندی می توانیم در روز بخوریم؟ تمام پاسخ به سوالات شما را می توانید در این مقاله پیدا کنید!

بادام هندی: منشاء و کاربرد

بادام هندی روی کدام درخت رشد می کند؟

بادام هندی روی یک درخت استوایی بومی آمریکای جنوبی، درخت بادام هندی (Anacardium occidental) یا درخت سیب بادام هندی رشد می کند. به همین دلیل است که گاهی به آن «بادام هندی» نیز می گویند. این دانه روغنی کوچک به عنوان یک زائده در انتهای سیب بادام هندی، میوه درخت بادام هندی ظاهر می شود. منتظر می مانیم تا این میوه از درخت بادام هندی بیفتد تا آن را با دست از زمین برداشت کنیم. برای بازیابی بادام هندی کافی است آن را روی خودش برگردانید. هدف: جدا کردن آجیل از سیب.

سپس پوسته ها را در آفتاب خشک می کنند، می جوشانند، با دستگاه پوسته پوسته می کنند و سپس مغزها را تفت می دهند. کل این فرآیند ضروری است زیرا پوسته بادام هندی با یک ماده مایع پر شده است که هم تحریک کننده و هم حساسیت زا است. سیب بادام هندی نیز خوراکی است: از آن برای تهیه آب میوه یا تولید الکل بادام هندی استفاده می شود.

 

بادام هندی خام یا پخته؟

بادام هندی همیشه پس از خشک شدن در آفتاب و بخارپز به بازار عرضه می شود. و به دلایل خوب: کاملاً ضروری است که رزین سوزاننده ای که روی آن را می پوشاند، یعنی اوروشیول حذف کنید. بنابراین، خوردن بادام هندی تازه می تواند خطرناک باشد. حتی اگر هنگام خرید میوه‌های خشک ارگانیک خود عبارت «آجیل بادام هندی خام» را ببینید، در واقع آجیل‌های قبلی آب‌پز و سپس برشته شده‌اند.

فواید بادام هندی

ارزش غذایی بادام هندی

حداقل چیزی که می توانیم بگوییم این است که بادام هندی سرشار از ریزمغذی ها است! این منبع عالی از نمک های معدنی، آنتی اکسیدان ها، اسیدهای چرب تک غیراشباع، فیبر و پروتئین گیاهی است.

ارزش غذایی 100 گرم بادام هندی بو داده خشک، بدون نمک:

ارزش های تغذیه ای

پروتئین ها

20.5 گرم

کربوهیدرات ها

23.5 گرم

لیپیدها

49 گرم

قندها

6.63 گرم

فیبر رژیمی

5.7 گرم

اسیدهای چرب اشباع شده

8.87 گرم

کلسیم

38 میلی گرم

فلز مس

2.7 میلی گرم

اهن

5.7 میلی گرم

منیزیم

280 میلی گرم

فسفر

530 میلی گرم

پتاسیم

680 میلی گرم

سدیم

8 میلی گرم

فلز روی

5.6 میلی گرم

ویتامین B1 (یا تیامین)

0.36 میلی گرم

ویتامین B2 (یا ریبوفلاوین)

0.049 میلی گرم

ویتامین B3 (یا نیاسین)

0.56 میلی گرم

ویتامین B5 (اسید پانتوتنیک)

0.98 میلی گرم

ویتامین B6

0.17 میلی گرم

ویتامین E

0.58 میلی گرم

ویتامین K1

31.3 میکروگرم

دانه روغنی سرشار از ویتامین ها و مواد معدنی

همانطور که در جدول قبل نشان داده شد، بادام هندی منبعی از مواد معدنی و همچنین دارای ویتامین های B، E و K است. این همان چیزی است که مزایای فراوان میوه های خشک را توضیح می دهد: کیفیت غذایی آنها، و به ویژه محتوای آنتی اکسیدان ها و مواد معدنی آنها. نمک ها با این حال، تمام این مواد مغذی برای بدن انسان ضروری هستند. منیزیم، فسفر، پتاسیم یا کلسیم به عملکرد مناسب متابولیسم ما کمک می کند و ظرفیت های ایمنی بدن را تقویت می کند.

ویتامین B همچنین برای تولید انرژی، تجدید سلول و فعالیت سیستم عصبی ضروری است. ویتامین K نقش مهمی در سلامت استخوان، لخته شدن خون و تولید پروتئین دارد.

بادام هندی: یک آنتی اکسیدان طبیعی

بادام هندی به دلیل وجود ویتامین E در این دانه روغنی یک آنتی اکسیدان طبیعی قوی محسوب می شود.

این ویتامین محلول در چربی سدی موثر در برابر برخی سرطان ها و بیماری های قلبی است. از ما در برابر اثرات مضر رادیکال های آزاد بر روی سلول هایمان محافظت می کند و در نتیجه از پیری زودرس پوست جلوگیری می کند.