سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تعمیر یخچال با دستان خود

تعمیر یخچال در صورت وجود بهتر است به آقایان حرفه ای اجازه خطا داده شود، نمایندگی تعمیر یخچال هیمالیا در اصفهان اما تعدادی از خطاها را می توان به طور مستقل شناسایی و حتی تعمیر کرد. در مورد نحوه تعمیر یخچال با دستان خود، کشور اتحاد جماهیر شوروی خواهد گفت.

توالی اقدامات برای شناسایی خرابی ها برای یخچال های کمپرسور بدون سیستم NoFrost در نظر گرفته شده است.

یخچال - یکی از مهمترین لوازم الکتریکی خانگی در هر یک از ما، بنابراین حتی یک یخچال "ساده" روزانه می تواند به مشکلات زیادی تبدیل شود. لیست رایج ترین مشکلات ممکن شامل موارد زیر است:

یخچال روشن نمی شود

 

یخچال کار می کند اما "یخ نمی زند"

 

 

یخچال ضعیف "فریزر"

 

 

یخچال "یخ می زند"

 

 

 

برای شروع، اصل کار یخچال را به خاطر بسپارید. شامل یک یخچال از یک کمپرسور، یک کندانسور، یک اواپراتور است که توسط لوله‌ها به هم متصل می‌شوند. به اصطلاح مبرد از طریق سیستم هرمتیک لوله ها گردش می کند، یعنی. گازی که نقطه جوش و تبخیر پایینی دارد: در حین انبساط گرما را از محیط جذب می کند و متعاقباً فشرده می شود - در هنگام تراکم آن را دفع می کند. در اکثر یخچال ها، مبردها مبرد هستند، واحدهای تبرید صنعتی اغلب از آمونیاک استفاده می کنند.

 

 

 

مبرد به صورت گازی از اواپراتور به کمپرسور موتور می آید و در آنجا فشرده می شود و سپس به کندانسور وارد می شود. در کندانسور، مبرد که با فشرده سازی گرم می شود، خنک می شود و به مایع تبدیل می شود.

 

 

 

مبرد مایع تحت فشار وارد لوله مویین شده و سپس وارد حفره داخلی اواپراتور می شود که منجر به انبساط می شود و پس از انتقال به حالت گازی، گرما را از دیواره های اواپراتور جذب می کند. بنابراین فضای داخلی محفظه خنک کننده خنک می شود.

 

 

تعمیر یخچال با دستان خود

یخچال یخ نمی زند: چه باید کرد

 

 

چرخه تا زمانی تکرار می شود که حسگر دمای یخچال دمای مورد نظر را برطرف نکند (روی ترموستات تنظیم شده است). سپس ترموستات مدار الکتریکی را باز می کند و کمپرسور خاموش می شود (برای صرفه جویی در مصرف برق). هنگامی که دمای اتاق سرد به دلیل تأثیرات مختلف خارجی افزایش می یابد، چرخه دوباره تکرار می شود.

 

 

 

یخچال روشن نمی شود

 

 

برای عملکرد صحیح یخچال، ولتاژ تغذیه باید در محدوده 200-240 ولت باشد، در غیر این صورت مکانیسم های ایمنی این دستگاه کار می کند. بنابراین، قبل از بررسی ایراد، سطح ولتاژ سیم برق را بررسی کنید. بررسی توسط یک ابزار اندازه گیری ویژه با یک ولت متر یا با یک مولتی متر جهانی (تستر) انجام می شود. پس از نصب لیدهای تست به کنتاکت سوکت ها (فقط برای قسمت های جدا شده از لیدهای تست!)، می توانید از ولتاژ تغذیه در شبکه مطلع شوید.

 

 

تعمیر یخچال با دستان خود

تعمیر یخچال و فریزر "آتلانت" با دستان خود

 

 

اگر ولتاژ برق اصلی باشد علت احتمالی خرابی سوکت یا کابل برق معیوب است. جایگزینی این موارد با موارد جدید باید مشکل را حل کند.

 

 

 

اگر چراغ نشانگر ولتاژ روشن است، بنابراین سیم و دوشاخه آسیبی ندیده اند، ترموستات باید بررسی شود. لازم است دو سیم مناسب برای تنظیم کننده حرارت پیدا کنید و آنها را از پایانه ها جدا کنید، آنها را به هم ببندید. اگر بعد از این عملیات یخچال شروع به کار کرد، کافی است ترموستات را تعویض کنید تا کارکرد عادی یخچال ادامه یابد.

 

 

 

در صورت سالم بودن ترموستات، باید دکمه یخ زدایی یخچال را در صورت وجود، به همین ترتیب بررسی کنید.

 

 

 

اگر اقدامات قبلی کمکی نکرد، سایر عناصر مدار الکتریکی یخچال را نیز بررسی کنید. با استفاده از اهم متر، لازم است رله شروع و حفاظت یخچال را "زنگ" کنید (گاهی اوقات رله در یک محفظه مونتاژ می شود). در صورت تشخیص باز بودن، قطعه معیوب را تعویض کنید.

 

 

 

موتور کمپرسور مهمترین عنصر یخچال است، اگر معیوب باشد، معمولاً باید کل آن تعویض شود. تعمیر یخچال با دستان خود در صورت خرابی کمپرسور غیرممکن است. فقط حرفه اصلی می تواند به درستی یک کمپرسور جدید را انتخاب و نصب کند.