سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یخ ساز یخچال

یخ ساز بدون آب روشن شد

چیست: این روزها بسیاری از یخچال ها دارای یخ ساز داخلی هستند. این اجزا یک منبع آب ورودی دریافت می کنند که در قالب مکعب های یخ منجمد می شوند.

 

همچنین بخوانید یخچال بوش آب پخش نمی کند

از آنجا می توانید تکه های یخ را مستقیماً از جعبه یخ یا از طریق تلگراف کنار در بردارید.

 

""

 

چه اتفاقی می افتد: یخ ساز در بسیاری از یخچال ها با وجود اینکه در قسمت یخچال قرار دارد، دارای یک سیستم خنک کننده مجزا (یعنی یک اواپراتور و یک فن) است. این خوب است زیرا آب هوای سرد اضافی را جذب می کند و به یخ تبدیل می شود. نمایندگی تعمیر یخچال دوو در اصفهان

 

اما اگر منبع آب ورودی وجود نداشته باشد، این همه خنک کننده اضافی جایی برای رفتن ندارد. در نتیجه باعث می‌شود محفظه یخچال شما حتی زمانی که پایین‌ترین درجه حرارت را انتخاب می‌کنید یخ می‌زند.

 

نحوه رفع آن: در حالت ایده آل، مطمئن شوید که یخ ساز شما منبع آب دارد. اما اگر نمی توانید یا نمی توانید آب یخ ساز را تامین کنید، آن را کاملا خاموش کنید.

به این ترتیب، دمای داخل یخچال شما دقیقاً همانطور که تنظیم کرده اید خواهد بود، به جای اینکه اتاق خنک کننده بیش از حد از یخ ساز استفاده نشده باشد.

 

بخوانید: 3 دلیل برای نشت آب از یخ ساز روی زمین

 

سوالات متداول (سوالات متداول)

در اینجا چند سوال و پاسخ اضافی وجود دارد که به شما در هنگام عیب یابی یخچال خود که حتی در پایین ترین حالت یخ زده است کمک می کند:

 

چگونه یخچال را ریست می کنیم؟

می‌توانید برخی از مدل‌های یخچال را با فشار دادن یک ردیف خاص از دکمه‌ها بازنشانی کنید. می توانید به دفترچه راهنمای کاربر خود مراجعه کنید تا ببینید آیا این امکان پذیر است یا خیر. از طرف دیگر، می‌توانید یخچال خود را از برق بکشید و قبل از وصل کردن مجدد آن، 5 دقیقه آن را به حال خود رها کنید. همچنین دستگاه را ریست می کند.

 

آیا می توان یخچال را بدون خاموش کردن یخ زدایی کرد؟

بله، می‌توانید یخ‌های موجود در یخچال را بدون خاموش کردن آن پاک کنید. برای مثال می توانید یک گلدان آب گرم داخل اتاق قرار دهید. بخاری که از ماهیتابه می آید یخ را آب می کند. وقتی آب داخل قابلمه خنک شد، می توانید برای ادامه کار، آن را با آب داغ پر کنید.

 

یخ زدایی دستی یخچال چقدر طول می کشد؟

بسته به اینکه یخچال چقدر یخ کرده است، یخ زدایی دستی یخچال شما بین 8 تا 24 ساعت طول می کشد.