سفارش تبلیغ
صبا ویژن

خوردن آجیل خطر ابتلا به سرطان و بیماری های قلبی را کاهش می دهد

گردو یک غذای عالی برای سلامتی است. دانشمندان به تازگی نشان داده اند که مصرف آنها، قیمت گردو تازه در اصفهان حتی بیشتر از سایر میوه های با پوست سخت، خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی و سرطان و به طور کلی مرگ و میر را کاهش می دهد.

 

یک مطالعه طولی با حضور 7000 اسپانیایی بالای 50 سال نشان داد افرادی که بیش از سه بار در هفته انواع آجیل (فندق، بادام هندی، آجیل برزیلی و غیره) می‌خورند، در مقایسه با افرادی که اصلاً هیچ‌کدام را نمی‌خورند، خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان را کاهش می‌دهند. .

 

خوردن آجیل خطر مرگ و میر را کاهش می دهد. شما نباید خود را از آن محروم کنید. © Zoonabar, Flickr, CC by sa 2.0

خوردن آجیل خطر مرگ و میر را کاهش می دهد. شما نباید آن را محروم کنید. © ZOONABAR، FLICKR، CC BY SA 2.0

دوستداران آجیل همچنین دارای شاخص توده بدنی کمتر و کمر باریک تر بودند، ورزشکارتر بودند و کمتر سیگار می کشیدند. رژیم غذایی آن‌ها نیز متعادل‌تر بود، با میوه‌ها، سبزیجات و ماهی‌های بیشتری نسبت به افرادی که علاقه زیادی به این میوه‌ها نداشتند.

علاوه بر این، آجیل خورها خطر کمتری برای دیابت نوع 2 و فشار خون بالا را نشان دادند. در پایان، خطر مرگ و میر آنها کمتر از 39? بود، در حالی که به طور خاص دوستداران آجیل خطر حتی کمتر از 45? داشتند. این نتایج به تازگی در مجله BMC Medicine منتشر شده است.

 

آجیل و به خصوص گردو خطر ابتلا به برخی از مرگبارترین بیماری ها مانند بیماری های قلبی عروقی و سرطان را کاهش می دهد. © Iain Buchanan, Flickr, cc by 2.0

آجیل و به خصوص گردو، خطر ابتلا به برخی از مرگبارترین بیماری ها مانند بیماری های قلبی عروقی و سرطان را کاهش می دهد. © IAINBUCHANAN، FLICKR، CC BY 2.0

آجیل، غذای ضد سرطان و مفید برای قلب

افرادی که بیش از سه وعده (هر وعده معادل 28 گرم) در هفته می خوردند، خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی را تا 55 درصد و سرطان را تا 40 درصد کاهش می دهند.

 

نویسنده این مطالعه جوردی سالاس-سالوادو از دانشگاه روویرا ای ویرجیلی از تاراگونا (اسپانیا) توضیح داد: «دقیقاً مشخص نیست که چگونه گردو از مرگ زودرس جلوگیری می کند، یا اینکه چرا از سایر انواع آجیل سالم تر است. میوه درخت گردو مانند فیبرها و مواد معدنی (کلسیم، منیزیم و پتاسیم) موجود در آن، سرشار از آلفالینولئیک اسید و ترکیبات شیمیایی آلی (به ویژه در پوست آن) است که اثرات مفیدی برای سلامتی دارد. »