سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آلرژی به آجیل

آلرژی به آجیل یکی از شایع ترین آلرژی های غذایی در کودکان و بزرگسالان است. قیمت پسته اکبری درجه یک اصفهان

 

آخرین به روز رسانی در 12 فوریه 2023

با حساسیت به آجیل، شما به پروتئین های موجود در آجیل واکنش نشان می دهید. آلرژی به آجیل یکی از شایع ترین آلرژی های غذایی هم در کودکان و هم در بزرگسالان است. آلرژی اغلب یک آلرژی مادام العمر است. واکنش‌های پس از خوردن آجیل می‌تواند ناشی از چیزی باشد که ما آن را آلرژی اولیه می‌نامیم، اما واکنش‌ها به آجیل نیز می‌تواند در اثر حساسیت متقاطع در افراد مبتلا به آلرژی گرده ایجاد شود. اکثر افراد با علائم خفیف واکنش نشان می دهند، اما واکنش شدید به آجیل ممکن است رخ دهد.

 

که در

از نظر گیاه شناسی، آنچه ما از آن به عنوان آجیل یاد می کنیم بسیار متفاوت است. در عمل، این بدان معنی است که شما می توانید به یک نوع آجیل حساسیت داشته باشید، اما انواع دیگر آجیل را تحمل کنید.

 

تحقیق و بررسی

اگر فکر می کنید به آجیل حساسیت دارید، می توانید از پزشک عمومی خود درخواست معاینه کنید. تاریخچه پزشکی شما بخش مهمی از بررسی خواهد بود و اطلاعات مربوطه (آنچه خورده‌اید، چه علائمی را تجربه کرده‌اید و چه زمانی رخ داده‌اند) ارائه می‌کند. بر اساس تاریخچه پزشکی، پزشک ارزیابی می کند که آیا نیاز به معاینات بیشتر یا آزمایش های آلرژی وجود دارد یا خیر. در صورت لزوم پزشک می تواند شما را به متخصص ارجاع دهد.

 

درباره بررسی آلرژی غذایی بیشتر بخوانید →

رفتار

اگر به آجیل حساسیت دارید، برای جلوگیری از واکنش آلرژیک باید از خوردن آجیل و غذاهای حاوی آجیل خودداری کنید. بنابراین مهم است که هر بار که خرید می کنید لیست مواد تشکیل دهنده را به دقت بخوانید. آجیل ها آلرژن هایی هستند که باید برچسب گذاری شوند و تمام مواد غذایی حاوی آجیل همیشه باید به وضوح برچسب گذاری شوند، صرف نظر از مقدار غذا. برچسب آلرژی زا هم در مورد مواد غذایی بسته بندی شده و هم غذاهایی که در رستوران ها، کافه ها یا مکان های دیگر برای خوردن می خرید اعمال می شود. در لیست مواد باید نوع آجیل ذکر شود و به طور واضح از سایر مواد جدا شود تا به راحتی اطلاعات درست را بدست آورید. بنابراین، آجیل ها اغلب با متن پررنگ، خط دار یا مورب در لیست مواد تشکیل دهنده برجسته می شوند. اگر بیرون غذا می خورید، باید اطلاعات کتبی در مورد آلرژن های موجود در غذا دریافت کنید. این اطلاعات اغلب در منو، روی تابلوی جداگانه یا یادداشت ها و نشانه های کوچک داده می شود.

 

درباره برچسب گذاری مواد حساسیت زا در مواد غذایی بیشتر بخوانید →

کلمه "آجیل" بیش از حد مشخص است و در لیست مواد تشکیل دهنده باید مشخص شود که محصول حاوی کدام نوع آجیل است - برای مثال فندق. آجیل های زیر و محصولات ساخته شده از این نوع آجیل ها مشمول مقررات برچسب گذاری می شوند:

 

بادام ها

 

فندق

 

گردو

 

بادام هندی

 

گردوی آمریکایی

آجیل برزیلی

 

پسته

 

آجیل ماکادمیا

 

جوز هندی، نارگیل و شیا به ندرت باعث واکنش آلرژیک می شوند و تحت مقررات برچسب گذاری مواد حساسیت زا نیستند.

 

شما اغلب آجیل را به عنوان یک ماده در موسلی، نان، بیسکویت، کلوچه، دسر، بستنی، شکلات، مارزیپان، روغن آجیل و سس ها پیدا می کنید. در غذاهای آسیایی و شرقی نیز از انواع آجیل استفاده می شود.

 

درمان پزشکی

اگر آلرژی جدی دارید و برای درمان به شما یک قلم آدرنالین داده شده است، بسیار مهم است که همیشه اینها را همراه خود داشته باشید.