سفارش تبلیغ
صبا ویژن

با خوردن روزانه پسته چه اتفاقی برای بدن می افتد؟

اگر چه آجیل سرشار از چربی و کالری است و فقط نصف فنجان پسته پوست کنده بدون نمک اضافه شده 170 کالری، 13 گرم چربی و 1.5 گرم چربی اشباع شده دارد، خرید پسته فندقی اصفهان کارشناسان به سرعت به این نکته اشاره می کنند که چربی موجود در آجیل، چربی تک غیراشباع سالم است. که جزء مهم یک رژیم غذایی سالم است.

 

  مغز پسته

 

یک مطالعه علمی جدید نشان داد که افراد دارای اضافه وزن باید پسته را به رژیم غذایی خود اضافه کنند، زیرا باعث کاهش وزن و همچنین کاهش فشار خون بالا می شود.

 

 

صفحه سلامت، بر اساس مجله Nutrients، نشان می دهد که محققان مطالعه ای را انجام دادند که در آن از افراد چاق خواسته شد که روزانه 42 گرم پسته به مدت چهار ماه بخورند.

 

نه فقط کاهش وزن!

محققان تایید می کنند که در پایان این دوره، همه شرکت کنندگان وزن کم کردند و سایز دور کمرشان کاهش یافت. اکثریت آنها نیز میل به خوردن شیرینی جات را از دست دادند و فشار خون آنها به میزان قابل توجهی کاهش یافت که به کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی کمک می کند.

 

پسته

یکی از محققان خاطرنشان می کند که پسته مغذی، سرشار از پروتئین، فیبر غذایی مفید و ریزمغذی ها است که از جمله بهترین منابع می توان به ویتامین K، پتاسیم، فیتوسترول (استرول های گیاهی)، گاما توکوفرول (ویتامین E) و بتاکاروتن اشاره کرد. "

 

فواید اضافی پسته!

 

محققان تاکید می کنند که پسته منبع بسیار خوبی از فیبر غذایی است که نقش مهمی در هضم غذا دارد و حرکات روده شما را صاف و منظم نگه می دارد و از یبوست جلوگیری می کند. پسته همچنین حاوی لوتئین و زآگزانتین است که مهم ترین آنتی اکسیدان هایی هستند که از سلول ها در برابر آسیب محافظت می کنند. زیرا برای خنثی کردن ریشه هایی که برای سلامت چشم مضر هستند عمل می کند و خطر ابتلا به بیماری های چشمی مانند دژنراسیون ماکولا (AMD) وابسته به سن (AMD) و آب مروارید را کاهش می دهد.