سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نکاتی برای برنامه ریزی آشپزخانه.

 

 

فهرستی از هر چیزی که در آشپزخانه می خواهید تهیه کنید و اولویت بندی کنید. نمایندگی تعمیر یخچال سامسونگ در اصفهان

به این فکر کنید که آشپزخانه از نظر کالاهای سفید، محصولات خانگی، فضای پیشخوان و انبار چه چیزی باید داشته باشد. آنچه برای شما مهم است را اولویت بندی کنید. همه رویای آشپزخانه دارند، اما یافتن فضایی برای هر چیزی که می خواهید دشوار است، در حالی که ممکن است بودجه محدود باشد. بنابراین، خوب است از آنچه برای شما مهم است شروع کنید.

 

چگونه باید وسایل را در آشپزخانه خود قرار دهم؟

می‌توانید ماشین ظرفشویی خود را نزدیک سینک آشپزخانه قرار دهید، جایی که از قبل به آب و زهکشی دسترسی دارید. اگر یک اجاق توکار و یک اجاق گاز را انتخاب می کنید، مجبور نیستید آنها را مانند اجاق گاز (فر زیر اجاق گاز) قرار دهید، اما می توانید فر را در یک ارتفاع کار راحت در یک کابینت بلند قرار دهید. در نصب فر دقیقاً در کنار یخچال یا فریزر دقت کنید - این کار قابل انجام است، اما باید مطمئن شوید که کابینت آشپزخانه به اندازه کافی محکم است تا گرما را از یخچال/فریزر دور نگه دارد.

 

 

چگونه باید آشپزخانه خود را برنامه ریزی کنید؟

به این فکر کنید که چگونه می خواهید در آشپزخانه حرکت کنید. به عنوان نقطه شروع مثلث طلایی آشپزخانه را در نظر بگیرید: سینک آشپزخانه، یخچال/فریزر و اجاق گاز/اجاق گاز. اینها مناطقی هستند که ما بیشتر بین آنها حرکت می کنیم. فضای ذخیره سازی اطراف اجاق گاز و سینک آشپزخانه را طوری برنامه ریزی کنید که بتوانید به راحتی سبزیجات را آبکشی کرده و غذا را آماده کنید.

 

نور روز را در نظر بگیرید و به یاد داشته باشید که کابینت های بلند باید طوری قرار داده شوند که نور ورودی را تحت الشعاع قرار ندهند. ذخیره سازی را از همان ابتدا برنامه ریزی کنید. خوب است که بتوانید وسایل آشپزخانه، ماهیتابه ها، قالب های پخت و قابلمه را به روشی انعطاف پذیر کنار بگذارید، اما همچنان به آنها دسترسی سریع داشته باشید.

 

...بیشتر

ارگونومی در آشپزخانه

شما زمان زیادی را در آشپزخانه سپری خواهید کرد، بنابراین سعی کنید تا حد امکان آن را کاربردی ترتیب دهید. اگر فضای دارید، می توانید آن را طوری ترتیب دهید که وسایل سفید در ارتفاع کار راحت قرار گیرند. بهتر است فر را در ارتفاعی قرار دهید تا راحت تر و ارگونومیک تر سینی های پخت را در آن قرار دهید و دوباره بیرون بیاورید.

 

اطمینان حاصل کنید که فضای ذخیره سازی در نزدیکی سینک آشپزخانه و اجاق گاز دارید.

 

ارگونومی در آشپزخانه

 

پلان طبقه باز؟ به صدا فکر کن

اگر در حال برنامه ریزی آشپزخانه ای با پلان باز هستید، منطقی است که کمی بیشتر در مورد سطح صدای هود و ماشین ظرفشویی فکر کنید. به عنوان راهنمای سطح صدا، یک مکالمه عادی بین دو نفر حدود 60 دسی بل است و یک زمزمه در مورد 40 دسی بل

 

هنگام انتخاب هود هود، این نکته را نیز در نظر بگیرید که با یک راه حل با پلان باز بین آشپزخانه و اتاق نشیمن، مساحت بسیار بزرگتر خواهد بود، بنابراین ظرفیت هود هود باید با تعداد کل متر مربع تطبیق داده شود.