سفارش تبلیغ
صبا ویژن

چرا یخچال خاموش نمی شود؟

 

در صورت خاموش نشدن یخچال چه باید کرد؟ چنین سوالی بسیاری از افراد را نگران می کند. شکافتن یخچال معمولاً با خاموش شدن کامل آن همراه است. اما یک مشکل نسبتا رایج این است که یخچال دائما کار می کند و خاموش نمی شود. عملکرد عادی دستگاه باید با یک سیکل 15-20 دقیقه ای انجام شود. تکنسین باید 3-4 بار در یک ساعت در آرامش باشد. اگر در اتاق گرم باشد، کمپرسور در یخچال می تواند مدت زمان بیشتری کار کند، اما حداقل یک بار در ساعت باید خاموش شود. تعمیرات یخچال اسنوا در اصفهان

 

  یخچال روشن نمی شود

محتوای

 

چرا یخچال خاموش نمی شود؟

در صورت خاموش نشدن یخچال چه باید کرد؟

چرا یخچال خاموش نمی شود؟

 

در شرایطی که موتور دائماً کار می کند و خاموش نمی شود، اصلاً نیازی به خرابی نیست. این معمولاً به دلیل چندین عامل فنی و خارجی اتفاق می افتد. ما بزرگترین مشکلات را در نظر می گیریم و فرصت خاموش کردن یخچال را فراهم می کنیم.

 

علل رایج کار نادرست:

 

خرابی رله

خطای ترموستات

خرابی برد، احتمالا مدار ترموستاتیک؛

مهر و موم فرسوده روی درها؛

نشت فریون؛

مسدود شدن مویرگ های خط گردش فریون؛

عدم انطباق با دمای اتاق یا قرار دادن یخچال در نزدیکی منابع گرما

خوب بسته شدن درب

شامل سرمایش سریع یا انجماد فوق العاده.

  مهر و موم درب

هر دلیل را با جزئیات بیشتری در نظر بگیرید تا به شما در حل برخی از این مشکلات کمک کند.

 

یخچال بدون توقف کار می کند و در عین حال بسیار یخ می زند. در این حالت یخچال دائما یخ می زند و خاموش نمی شود، بدون وقفه. انجماد را بررسی کنید. اگر حالت روشن است، کافی است آن را خاموش کنید، خطا برطرف می شود. همه یخچال های مدرن این عملکرد را ندارند، اما به عنوان مثال مدل های Indesit یا Atlant حالت فوق العاده انجماد دارند.

 

 

چرا در صورت غیرفعال بودن فریزر یخچال خاموش نمی شود؟ ممکن است ترموستات یا کمپرسور تنظیم کننده به درستی کار نکند. اگر مشکلی در کمپرسور وجود داشته باشد، به دلیل گیرکردن رله ممکن است عیب داشته باشد، کمپرسور هنگام خاموش شدن نمی تواند کار کند، توسط کنتاکت های رله به هم چسبیده مختل می شود. اگر کمپرسور خوب باشد، ممکن است خود ترموسنسور خراب شده باشد، به همین دلیل یخ زدن دائمی وجود دارد. اگر یخچال مجهز به کنترل الکترونیکی باشد، احتمالاً برد کنترل از کار افتاده است.

 

یخ زدن طبیعی است اما یخچال خاموش نمی شود. این مشکل ممکن است مربوط به سایش درزگیرهای لاستیکی درها باشد. در نتیجه دستگاه ها به طور مداوم کار می کنند و خاموش نمی شوند.

 

نشتی مایع خنک کننده امکان پذیر است که برای عملکرد صحیح دستگاه ضروری است. کمپرسور باید دائما دمای مورد نظر را حفظ کند، که فریون را مجبور می کند. به دلیل نشتی، می تواند کار کند و خاموش نشود.

پاسخ دیگری به این سوال که چرا یخچال خاموش نمی شود. شاید اتاق به اندازه کافی گرم یا سرد باشد. شرایط دمایی نادرست باعث اختلال در عملکرد می شود. یخچال خاموش نمی شود و به دلیل گرفتگی مدارهای خنک کننده ممکن است قطر آنها خیلی کم باشد.

 

 

 

در صورت خاموش نشدن یخچال چه باید کرد؟

 

علاوه بر همه این خطاها، هنوز یک عامل انسانی وجود دارد: یخ زدایی غیر ضروری، ذوب شدن با وسایل غیر طبیعی، آسیب مکانیکی. استفاده نادرست از تجهیزات منجر به آسیب جدی می شود. قوانین اساسی برای عملکرد یخچال را فراموش نکنید. اجازه ندهید یخ یخ بزند و آب شدن را تسریع نکنید. فرکانس ذوب در دستورالعمل ها نشان داده شده است. و فقط به یک روش می توان آن را تولید کرد: برق را خاموش کنید، درها را باز کنید و منتظر بمانید تا یخ به خودی خود آب شود.