سفارش تبلیغ
صبا ویژن

یخچال کوچک جذبی

برخی از اولین سیستم های تبرید از نوع جذبی بودند. تعمیر یخچال امرسان در اصفهان ویژگی سیستم خنک کننده جذبی این است که سیستم حاوی کمپرسور نیست. اصل در سیستم خنک کننده جذبی این است که یک منبع گرما باعث کار خنک کننده می شود. منبع گرما می تواند یک مشعل گازی، مشعل نفتی یا یک بخاری برقی باشد. سیستم آمونیاک بر این واقعیت استوار است که آمونیاک جذب آب می شود. اگر آب و آمونیاک به هم نزدیک شوند، آب آمونیاک را جذب می کند. سیستم خنک کننده جذبی در یخچال های کوچک نوشیدنی IndelB استفاده می شود که اغلب در محیط هایی که صدا می تواند مشکل ساز باشد یا در مکان هایی که برق در دسترس نیست استفاده می شود. یخچال های کوچک جذبی در دفاتر، اتاق ها، در اتاق های هتل استفاده می شوند که در آنجا با برق کار می کنند. مینی یخچال های جذبی نیز در کاروان ها و قایق ها استفاده می شود.

 

 

 

یخچال های ARBORPTION MINI را از اینجا بخرید

 

یخچال کوچک جذبی چگونه کار می کند

در مینی یخچال های جذبی از مخلوط آمونیاک و آب استفاده می شود. در یخچال کوچک جذبی با آمونیاک و آب، این آمونیاک است که خنک می شود. با یک یخچال کوچک جذبی با سیستم خنک کننده جذبی با آمونیاک و آب می توانید به دمای 2 درجه سانتیگراد در دمای محیط 32 درجه سانتیگراد دست پیدا کنید. یک یخچال کوچک متشکل از یک سیستم خنک کننده جذبی از 5 جزء اصلی تشکیل شده است، دیگ بخار، جداکننده، کندانسور، اواپراتور و جاذب . از جاذب، مخلوط قوی آمونیاک و آب به دیگ بخار جریان می یابد. حرارت به مخلوط آب/آمونیاک در دیگ اضافه می شود. این جوش به این معنی است که آمونیاک از آب شروع به تبخیر می کند. هنگامی که آمونیاک به شکل بخار تبدیل می شود، بخارات آمونیاک آب را از بالابر به سمت جداکننده می کشد. در جداکننده، آب از بخارات آمونیاک جدا می شود. از جداکننده، بخارات آمونیاک به سمت کندانسور ادامه می‌یابد. آب در جداکننده باقی می ماند و اکنون به مخلوط ضعیف آمونیاک / آمونیاک تبدیل شده است. آب به سمت جاذب به سمت پایین جریان می یابد. در کندانسور، گرما از بخارات آمونیاک گرفته می شود و آمونیاک به مایعی تبدیل می شود که به سمت اواپراتور جریان می یابد. در اواپراتور، خنک سازی توسط مایع آمونیاکی انجام می شود که تبخیر شده و گرما را از محیط اطراف جذب می کند. از اواپراتور، بخارات آمونیاک به سمت جاذب جریان می یابد، جایی که بخار آمونیاک به آبی که از جداکننده می آید جذب می شود. سپس دوباره یک مخلوط قوی آب / آمونیاک وجود دارد که از جاذب به هاضم جریان می یابد. اکنون فرآیند مدار به پایان رسیده است و یخچال مینی در حال خنک شدن است و همچنین گرما منتشر می کند که برای ایجاد و حفظ خنک کننده مناسب باید از یخچال خارج شود.

 

مزایای جذب یخچال کوچک

بزرگترین مزیت یک یخچال کوچک جذبی این است که مینی یخچال 100 درصد بی صدا کار می کند.

 

معایب جذب یخچال کوچک

نقطه ضعف یک یخچال کوچک جذبی این است که ظرفیت خنک کنندگی به دمای محیط بستگی دارد. بنابراین یخچال باید طبق دستورالعمل ما به درستی نصب شود تا نصب صحیح انجام شود. با این حال، این تنها زمانی اعمال می شود که یخچال کوچک در مبلمان موجود یا با یک در یکپارچه تعبیه شده باشد. مصرف انرژی نیز در مقایسه با یک یخچال کوچک کمپرسور بالاتر است.