سفارش تبلیغ
صبا ویژن

نحوه عملکرد یک تهویه مطبوع در یک آپارتمان - اصول اولیه کار

چند کاره بودن کولر گازی ها آنها را به کمک های ضروری هم در خانه و هم در محل کار تبدیل می کند. مدل های مدرن نه تنها برای سرمایش، بلکه برای گرمایش نیز کار می کنند. نمایندگی تعمیر کولر گازی در اصفهان

 

درک اصول اولیه نحوه عملکرد کولر گازی در آپارتمان کار دشواری نیست. عملیات حلقه بسته بر اساس دو گزینه عملیاتی است:

 

تغییر حالت گازی مبرد به مایع در فشار افزایش یافته توسط فرآیند تغییر معکوس؛

انتشار گرما در هنگام تراکم و خنک شدن همزمان در هنگام تبخیر فریون.

به عبارت دیگر، با تبخیر، گرما توسط مبرد جذب می شود. در طول تراکم، به عنوان مثال. در طی انتقال از حالت گازی به مایع آزاد می شود. بسته به حالت انتخاب شده، حالت تجمع هیدروکربن خنک کننده (فریون) تغییر می کند.

برای درک اینکه کولر در آپارتمان از کجا می آید، باید چیدمان واحدها و بلوک های اصلی را در نظر بگیرید. یک محصول مدرن همچنین از یک واحد الکترونیکی تشکیل شده است که با کمک آن حالت های عملکرد انتخاب شده کنترل می شود. تمام داده ها روی کنسول نمایش داده می شوند که با آن می توانید فرآیندها را از راه دور کنترل کنید. تمامی واحدها در واحدهای داخلی و خارجی قرار دارند.

 

چرخه کاری

چرخه کاری

 

ترکیب واحد در فضای باز

یک فن برای ایجاد جریان هوای لازم برای دمیدن رادیاتور؛

کندانسوری که در آن فرآیندهای خنک کننده فریون با انتقال بعدی به حالت مایع انجام می شود.

فرآیندهای فشرده سازی مبرد و گردش آن در امتداد مدار خنک کننده با کمک یک کمپرسور انجام می شود.

لوله مویرگی، کارت کنترل، کانکتور، فیلتر آلودگی و پوشش.

 

ترکیب واحد داخلی

یک گریل جلویی از پلاستیک که هدف اصلی آن جریان دادن هوا به داخل بدنه است. برای نظافت فنی واحدهای واحد به راحتی می توان آن را برچید.

فیلتراسیون اولیه ساخته شده از مش پلاستیکی. با کمک آن، ذرات بزرگ گرد و غبار، کرک، کرک حفظ می شود. ماسک باید 2 بار در ماه تمیز شود.

مجموعه ای از عناصر فیلتر برای تصفیه عمیق؛

سیستم تهویه برای گردش توده های هوای تمیز و سرد یا گرم شده در اتاق

واحد تبادل حرارت یا اواپراتور، که در آن فرآیند مستقیم تبخیر فریون اتفاق می افتد. به لطف این فرآیند، دمای هوای عبوری از اتاق کاهش می یابد.

راهنماهای افقی و عمودی به شکل لت که جریان هوا را در جهات عمودی و افقی تنظیم می کنند. آنها توسط یک کنترل از راه دور کنترل می شوند.

پانلی که در آن تمام اطلاعات در مورد حالت های عملکرد تهویه مطبوع، نقص های احتمالی نمایش داده می شود.

عناصر اتصال، برد الکترونیکی.

واحد تهویه هوا

واحد تهویه هوا

 

در آپارتمان های مدرن، سیستم تهویه طبیعی به اندازه کافی کارآمد نیست. عملاً هوای تازه وجود ندارد، که باعث کاهش محتوای اکسیژن در اتاق می شود. این بر سلامت انسان تأثیر می گذارد، فعالیت ذهنی و بدنی را کاهش می دهد. مشکل با کمک یک سیستم تهویه مطبوع که تهویه آپارتمان را تامین می کند، حل می شود که با آن می توانید تا 40 درصد هوای داخل خانه را تجدید کنید.

 

تهویه مطبوع در فضای داخلی

تهویه مطبوع در فضای داخلی

 

ویژگی های مثبت و جنبه های منفی استفاده از کولر گازی

نصب کولر گازی تمام مشکلات حفظ دمای راحت در محل را حل می کند. محصولات مدرن نه تنها دما را در روزهای گرم خنک می کنند، بلکه آن را در دوره پاییز و زمستان گرم می کنند و جریان های هوا را تهویه و یونیزه می کنند. بسیاری از افراد در فصل تابستان به خرید کولر گازی فکر می کنند.

 

برای درک اینکه آیا در یک آپارتمان به کولر گازی نیاز است یا خیر و برای انتخاب درست، باید عملکرد دستگاه، جنبه های مثبت و منفی آن را بدانید. عامل قیمت در انتخاب آن نقش مهمی دارد، اما نقش اصلی را ندارد.