سفارش تبلیغ
صبا ویژن

آیا کولر گازی مصرف می کند یا برق؟

کولر گازی چگونه کار می کند؟نمایندگی نصب کولر گازی اصفهان

کولر گازی از چه نوع گازی استفاده می کند؟ 

یک کولر گازی چقدر برق مصرف می کند؟

آیا دستگاه های تهویه مطبوع انرژی بیشتری نسبت به فن مصرف می کنند؟

سوالات متداول

آیا می توانم از انرژی خورشیدی برای راه اندازی کولر گازی خود استفاده کنم؟

آیا می توان کولر گازی را بدون گاز راه اندازی کرد؟

تهویه مطبوع مرکزی در برندها، مدل ها و انواع مختلفی تولید می شود. هر مدل ویژگی ها و تخمین های خود را از میزان مصرف انرژی دارد.

 

اما یک چیز مشترک همه کولرهای مرکزی وجود دارد: همه آنها با برق کار می کنند. اما آنها همچنین از گازی به نام فریون استفاده می کنند که به عنوان مبرد در سیستم های تهویه مطبوع استفاده می شود.

 

 

 

مبرد گرم شده و تبخیر می شود. به کمپرسور می رود که دوباره چرخه را شروع می کند. تمام قسمت های سیستم تهویه مطبوع با برق تامین می شود. هیچ کولر گازی وجود ندارد که با گاز طبیعی کار کند.

 

در ادامه به جزئیات بیشتری خواهیم پرداخت.

کولر گازی چگونه کار می کند؟

 

ابتدا اجازه دهید در مورد نحوه عملکرد کولر گازی صحبت کنیم. تهویه مطبوع از این واقعیت استفاده می کند که برخی از مواد شیمیایی به نام مبرد، به راحتی می توانند با تغییر فشار تغییر حالت دهند. این تغییرات به شما امکان می دهد دمای مایع را تغییر دهید.

 

 

 

در بخشی از چرخه، دمای مایع کاهش می‌یابد تا بتواند گرما را از فضایی که می‌خواهید خنک کنید جذب کند. در قسمت بعدی چرخه، دمای مایع افزایش می یابد تا بتواند گرمای جذب شده را ساطع کند.

 

در اینجا نگاهی دقیق به نحوه عملکرد آن است. مبرد تحت فشار توسط کمپرسور تامین می شود. با افزایش فشار، مبرد به گاز داغ و متراکم تبدیل می شود. گرمای حاصل از سیم پیچ های کندانسور پخش می شود و گاز را به مایع تبدیل می کند.

 

مایع از یک شیر انبساط عبور می کند که فشار مایع را کاهش می دهد. هنگامی که این اتفاق می افتد، دمای مایع نیز کاهش می یابد. این سرما را به یک مارپیچ تبدیل می کند. یک فن هوا را روی این کویل ها هدایت می کند که باعث خنک شدن هوا می شود. مایع خنک کننده گرم شده و تبخیر می شود. به کمپرسور می رود که دوباره چرخه را شروع می کند.

 

 

 

 

برق از هر جهت به کولر گازی نیرو می دهد. تهویه مطبوع وجود ندارد که با گاز کار کند.

 

کولر گازی از چه نوع گازی استفاده می کند؟

اگرچه کولرها با گاز کار نمی کنند، اما از گاز برای خنک کردن خانه شما استفاده می کنند. فریون یک گاز مبرد است که در سیستم های تهویه مطبوع مرکزی قدیمی استفاده می شود.

 

تنها مبردهایی که برای کولر گازی اهمیت دارند این دو هستند. اگر برق AC به نحوی تمام شود، دیگر کار نخواهد کرد.

 

 

 

مبردها داخل سیستم مهر و موم شده هستند. برای خنک نگه داشتن شما همیشه از کولر گازی عبور می کند. معمولاً فقط زمانی که نشتی وجود دارد نیاز بیشتری دارید.

 

یک کولر گازی چقدر برق مصرف می کند؟

در اکثر خانه ها، تهویه مطبوع تجهیزات ضروری است. در تابستان هوای سرد به داخل خانه پمپاژ می شود تا خنک شود. دانستن میزان مصرف برق تهویه مطبوع به تعیین بودجه انرژی شما کمک می کند.

 

بسیاری از خانه های دو طبقه دارای دو کولر هستند که مصرف برق را افزایش می دهد. متغیرها بر مصرف برق تاثیر می گذارند. کولر گازی به طور متوسط ??3000 وات در ساعت مصرف می کند. 72000 750 وات در روز اگر تمام روز کار کند. حالت فقط فن از XNUMX وات در ساعت استفاده می کند.

 

 

 

 

واحدهای پنجره AC می توانند تا 1440 وات برای نسخه های بزرگ، 900 وات برای نسخه های متوسط ??و 500 وات برای گزینه های کوچکتر مصرف کنند. برچسب های تهویه مطبوع مصرف انرژی مورد انتظار را نشان می دهند. اکثر کولرهای گازی 1600 ساعت در سال یا 132 ساعت در ماه کار می کنند (بسته به فصل و منطقه).

 

آیا دستگاه های تهویه مطبوع انرژی بیشتری نسبت به فن مصرف می کنند؟

یک کولر گازی 5 تا 9 برابر بیشتر از یک فن برق مصرف می کند. مقدار دقیق به اندازه و مدل بستگی دارد، اما تقریباً در مورد همه می توان گفت.

 

حتی در پایین ترین تنظیمات، کولر گازی برق زیادی برای خنک کردن هوا مصرف می کند، در حالی که تنها کاری که برای خنک کردن هوا با یک فن باید انجام دهید این است که پره ها را بچرخانید. اگر می خواهید بدانید چقدر می خواهید در خانه خود صرفه جویی کنید، می توانید از یک کنتور انرژی برای این موضوع استفاده کنید.

 

 

 

یک سیستم تهویه مطبوع مرکزی 2.5 تنی یک سوم بیشتر از واحد پنجره ای که همزمان خنک می شود، هزینه دارد. از سوی دیگر، اندازه خانه شما به شما می گوید که کدام سیستم خنک کننده برای شما و خانواده شما بهترین است.

 

پنکه های ثابت یا ثابت همیشه ارزان تر از سیستم های تهویه مطبوع کار می کنند، حتی اگر آنها محصولات صرفه جویی در انرژی هستند، زیرا انرژی بسیار کمتری برای کارکردن مصرف می کنند.

 

سوالات متداول

آیا می توانم از انرژی خورشیدی برای راه اندازی کولر گازی خود استفاده کنم؟

اگر می توانید هزینه های بالای نصب کل سیستم را بپردازید، می توانید تهویه مطبوع خورشیدی خود را راه اندازی کنید. پیشنهاد ما به شما این است که پنل خورشیدی را به شبکه متصل کنید، زیرا قدرت منظومه شمسی همیشه یکسان نیست و نباید کولر را مستقیماً از انرژی خورشیدی روشن کنید.