سفارش تبلیغ
صبا ویژن

کاتالیزور خودرو

 

سیستم اگزوز وسیله نقلیه ما از یک سری اجزای و لوله ها تشکیل شده است که اساساً وظیفه اخراج گازهای سوخته شده از فضای داخلی محفظه های احتراق موتور ، محصولی از سوزاندن مخلوط گازسولین را به سمت دارند. علاوه بر این ، قسمت بیرونی نیز باید بتواند بیشترین میزان امواج صوتی یا سر و صدایی را که با هر انفجار در پیستون ها تولید می شود ، کاهش دهد و همچنین حداقل ذرات ناشی از گازها را از بین ببرد. خاک کاتالیزور کیلویی چند

 

دقیقاً در این نقطه است که نقش کاتالیزور یا مبدل کاتالیزوری اساسی است. اولین کاتالیزورها در دهه 1970 تدوین و نصب شدند ، زیرا دولت ایالات متحده برنامه هوای پاک را ترویج کرد ، که قول می داد انتشار آلاینده ها را تا 75 درصد کاهش دهد.

 

در اروپا معرفی آن کندتر بود. آنها در سال 1984 ، هنگامی که صدراعظم آلمان نصب این دستگاه را در کلیه اتومبیل های جدید که از موتورهای بنزینی استفاده می کردند ، نصب کردند. اگر بخواهیم آنها را با نمونه های موجود در اتومبیل های مدرن مقایسه کنیم، اولین واحدها ابتدایی بودند.

 

این روش کار می کند

این دستگاه قبل از آزاد شدن آنها در جو ، اصلاحات و واکنشهای شیمیایی پیچیده و شتاب ایجاد می کند. این تغییرات برای کاهش نسبت برخی از گازهای مضر ، عمدتا مونوکسید کربن ، هیدروکربن ها و اکسیدهای نیتروژن ، که در طی فرآیند احتراق تشکیل می شوند ، در نظر گرفته شده است. ضایعات کاتالیزور

 

هر چه کاتالیزور داغتر باشد، موثرتر است. به همین دلیل، سازندگان سعی می کنند آن را در نزدیک ترین نقطه به موتور نصب کنند، جایی که گازها در دمای بالا خارج می شوند.

از نظر بصری مانند یک جعبه فلزی ساده و بدون پیچیدگی به نظر می رسد، اما آنچه جالب است در داخل آن پنهان است. در داخل ساختار آن ، یک محافظ حرارتی ، یک جزء سرامیکی به شکل یک لانه زنبوری پیدا می کنیم که یک ماده رزینی تشکیل شده با پوشش فلزات گرانبها ، مانند پالادیوم ، رودیوم و پلاتین را در خود جای داده است که هنگام تماس با گازهای مضر ، واکنش نشان می دهد و واکنش نشان می دهد و واکنش نشان می دهد و واکنش نشان می دهد و واکنش نشان می دهد و آنها گازهای نجیب یا بی اثری تولید می کنند که وقتی به جو می رسند آلودگی کمتری دارند.

 

به دلیل این سه عنصر، کاتالیزورها گران ترین جزء سیستم اگزوز خودرو ما هستند. مقدار پالادیوم، پلاتین یا رادیوم بسته به اندازه کاتالیزور متفاوت است. که باعث شده است که این قطعه به عنوان تمایل به دوستداران چیزهای دیگر تبدیل شود ، که کاتالیزورها را در جستجوی فلزات گرانبها که در داخل پنهان شده اند ، سرقت می کنند.

 

عمر مفید کاتالیزور به طور متوسط ??10 سال است که در این مرحله اثربخشی خود را از دست می دهد ، اگرچه فلزات گرانبها همچنان به حفظ خواص خود ادامه می دهند و برای سایر موارد بازیافت می شوند.

 

یاد بگیرید که از آن مراقبت کنید

دو سناریوی اصلی وجود دارد که به آن آسیب می رساند: یک ضربه یا لرزش جزئی می تواند سرامیک را خراب کند و دوم تماس مستقیم با بنزین خام است ، بنابراین ما باید مراقب باشیم که به قسمت های پایین وسیله نقلیه نپردازیم و تأیید کنیم که تمام تکیه گاه ها سیستم اگزوز ماموریت خود را انجام می دهد. قیمت خاک کاتالیزور

 

ما باید از بنزینی که سازنده خودرو توصیه می کند استفاده کنیم ، به طوری که احتراق کارآمد باشد و تا حد امکان ، وقتی وسیله نقلیه با گیربکس دستی است ، با فشار دادن آن ماشین را شروع نکنید ، زیرا این امر باعث می شود که بنزین خام وارد شود وسیله نقلیه. کاتالیزور زیرا جرقه ای برای احتراق مخلوط بنزین و هوا وجود ندارد.

 

شاخه های جرقه ای باید به صورت دوره ای تغییر یابد تا احتمال خرابی کاهش یابد و جرقه ای را که مخلوط بنزین-هوا را مشتعل می کند ، ایجاد نکند و به آن اجازه می دهد تا به کاتالیزور منتقل شود و در آخر از استفاده از مواد افزودنی سوخت جلوگیری شود.

 

خطر سرقت را کاهش می دهد

ارزش کاتالیزور و علاقه ای که در سارقان ایجاد می کند به این دلیل است که حاوی فلزات گرانبها در پوشش سرامیکی داخلی آن است. و اگرچه مقادیر بسیار اندک است، اما قیمت بالای پلاتین، پالادیوم یا رودیوم وسوسه انگیز است، زیرا آنها از طلا فراتر می روند.