سفارش تبلیغ
صبا ویژن

مزایای بازیافت کامپیوتری

کاهش آلودگی: بازیافت کامپیوترها می تواند آلودگی را تا حد زیادی کاهش دهد. از آنجایی که همه اینها زیست تخریب پذیر نیستند، مانعی برای محیط زیست و تنوع زیستی خواهد بود. بهترین خریدار ضایعات کامپیوتر

از هدر دادن منابع خودداری کنید. - به دلیل بازیافت کامپیوتر، منابع جدید کمتر برای ساخت کامپیوترها و لپ تاپ های جدید استفاده می شود. اجزای داخلی را می توان برای ساخت قطعات جدید مورد استفاده مجدد قرار داد یا دوباره پردازش کرد. سایر قطعات مانند پلاستیک و فلزات مجددا مورد استفاده قرار می گیرند و برای بازیافت به صنایع مربوطه ارسال می شوند.

فرصت های شغلی ایجاد می کند - بسیاری از فرصت های شغلی در صنعت بازیافت کامپیوتر ایجاد می شود. از جمع آوری ضایعات فلزی و کامپیوترهای قدیمی، دسته بندی، حمل و نقل مواد به سایر صنایع بازیافت، نگهداری و مونتاژ کامپیوترهای جدید و غیره. مشاغل بیشتر به معنای افزایش سطح زندگی مردم است. این باعث رشد کلی اقتصادی می شود.

محل های دفن زباله را کاهش می دهد - اکثر رایانه های دور ریخته شده در محل های دفن زباله اطراف ریخته می شوند. اگر رایانه ها بازیافت شوند، مقداری که به محل های دفن زباله می رود بسیار کاهش می یابد زیرا آنها به واحدهای بازیافت منتقل می شوند. فروش برد موبایل کیلویی

مقرون به صرفه - بازیافت کامپیوتر یک تجارت مقرون به صرفه و سودآور است. اکثر اجزا و قطعات کامپیوتر و لپ تاپ قابل استفاده مجدد، پردازش مجدد و بازیافت هستند. بسیاری از صنایع بازیافت دیگر، مانند صنعت بازیافت پلاستیک و صنعت بازیافت فلزات، از این فرآیند سود می برند. بنابراین، بازیافت کامپیوتر مقرون به صرفه است. از آنجایی که این رایانه ها دوباره پردازش می شوند، این رایانه ها با قیمت های دست دوم ارزان تری در دسترس هستند. بنابراین، رایانه های بیشتری از برندها در دسترس هستند و آنها را برای افراد بیشتری مقرون به صرفه می کند.

گازهای گلخانه ای را کاهش می دهد: اگر این کامپیوترها دور ریخته شوند، سمومی مانند سرب، جیوه و کادمیوم با خاک مخلوط شده و آن را آلوده می کنند. بنابراین بازیافت این را کاهش می دهد. برخی از قطعات حتی در محل های دفن زباله سوزانده می شوند و باعث انتشار گازهای گلخانه ای می شوند که می تواند گرمایش جهانی و تغییرات شدید آب و هوا را بدتر کند.

صرفه جویی در انرژی - کامپیوترهای بازیافتی انرژی و منابع کمتری را در مقایسه با تولید کامپیوترهای جدید مصرف می کنند. بازیافت به صرفه جویی در انرژی و به حداقل رساندن استفاده از منابع تجدیدپذیر و غیر قابل تجدید کمک می کند.

پول جیبی – در اینجا گزینه ای برای فروش کامپیوترهای قدیمی و استفاده نشده به طور مستقیم به افرادی که تجارت بازیافت را انجام می دهند وجود دارد. این درآمد اضافی برای افرادی است که کامپیوترهای دور ریخته شده را می فروشند. قیمت ضایعات مانیتور

معایب بازیافت کامپیوتری

آلودگی خاک – اگرچه رایانه ها بازیافت می شوند، سمومی مانند سرب در CRT و جیوه در صفحه های تخت با خاک مخلوط می شوند و باعث آلودگی می شوند. این می تواند آسیب جدی به محیط زیست به طور کلی وارد کند.

آلودگی – بیشتر اجزای کامپیوتر قابل بازیافت هستند. بسیاری از مواد دیگر به صنایع مختلف برده می شوند و در آنجا بازیافت می شوند. بسیاری از انواع دود در طی فرآیند بازیافت ساطع می شود. این باعث آلودگی شدید می شود که بر چرخه زندگی طبیعی تأثیر می گذارد.

مشکلات سلامتی - به دلیل آلودگی، بسیاری از مشکلات سلامتی مانند سرطان ریه، اختلالات تنفسی، سوزش چشم، اختلالات پوستی و غیره همچنان ادامه دارد. این همه به دلیل آلودگی های ناشی از بازیافت است. اثرات طولانی مدت این آلاینده ها هنوز مشخص نیست.

کیفیت دست دوم - در فرآیند بازیافت، بیشتر مواد مورد استفاده از کیفیت پایینی برخوردار هستند که برای ساخت مواد جدیدتر مجدداً پردازش می شوند. پس کیفیت کامپیوترها قابل قضاوت نیست. هیچ گارانتی برای این کامپیوترهای دست دوم بی کیفیت داده نمی شود. گاهی اوقات مردم در نهایت کامپیوترهای دست دوم را با قیمت های پایین خریداری می کنند، اما مجبور می شوند دوباره برای تعمیر و نگهداری آنها هزینه کنند. بنابراین، تضمین کیفیت در بازیافت کامپیوتر صفر است.

هزینه کار بالا - هزینه هنگفتی برای بازیافت رایانه ها متحمل می شود. کارهای دستی زیادی در این فرآیند وجود دارد که هزینه کلی بازیافت را افزایش می دهد. نمی توان آن را با قیمت بالاتر فروخت زیرا بیشتر مواد مورد استفاده بازیافت یا پردازش مجدد می شوند. بنابراین، بازیافت کامپیوتر چندان یک تجارت سودآور نیست.

برای جمع بندی، بازیافت کامپیوتر مزایا و معایب زیادی دارد. با توجه به مزایا، استفاده مجدد و بازیافت کامپیوترها برای حفظ محیط زیست از آلودگی بیشتر توصیه می شود. بنابراین بازیافت کامپیوتر بهترین روش برای نجات زمین مادر از زباله های الکترونیکی و آلاینده های آن است.